Получен е имейл от португалските фирми, от който се вижда че концесионерът на магистрала „Тракия" не е изпълнил условието.
Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.
За решаването на казуса за магистрала „Тракия" според Гагаузов не е необходимо да се разваля договора с португалците.
Вместо това в четвъртък Министерският съвет ще вземе окончателно решение, че концесия няма, каза Гагаузов.
Сигурен съм, заяви той, че до два месеца могат да приключат търговете и до два-три месеца да започне строителството на магистралата.
Гагузов поясни, че очаква след четвъртък да бъде възложено на Фонд „Републиканска пътна инфраструктура" да изготви тръжните условия за новите търгове.
Те ще бъдат обявени в едномесечен срок за набиране на кандидати, ще се проведат тръжните процедури, комисия ще оцени и обяви победителите и ще се сключат договори и до три месеца може да започне строителството, смята Гагаузов.
Той каза, че има пълна готовност с отчуждаването на терените и даването на строителни разрешения.
Според Асен Гагузов към новите търгове ще има голям интерес. От започването на строителството в не по-дълъг срок от две години магистралата ще бъде завършена, убеден е той и предположи, че 2010 г. ще е готова.
За финансирането има предвидени средства и в сегашния бюджет, каза Гагузов и уточни, че има предвид така наречения „структурен резерв", в който са 300 млн. лв. Ще бъде поставен въпроса на финансовия министър и ще бъде уточнено с парламентарната комисия по бюджет и финанси каква сума от структурния резерв може да се ползва, допълни Гагаузов.
По негово мнение около 100-120 млн. лв. ще са достатъчни за тази година.
Асен Гагаузов е категоричен, че към фирмите-кандидатки в новите търгове ще се поставят изисквания за финансово обезщетение.
Ще се изисква те да са изпълнявали подобни обекти, за да е сигурно, че е във възможностите им да изпълнят тези, за които кандидатстват и биха могли да има бъдат възложени, заяви Гагаузов.
aldis
на 17.05.2008 в 00:58:49 #12Хвала на Н.В.СИМЕОН II,за перфектната сделка с "португалския" консорциум /в действителност фирма на "принц" Кирил-лондонски далавераджия/.Хвала на идиотите,.които през 2001г. гласуваха за добрия цар.Всеки народ си заслужава управниците! Жалко за малкото умни българи,които избраха да останат в БЪЛГАРИЯ.
DaWolf
на 16.05.2008 в 22:39:38 #11Честно казано хич не ми пука кой ще направи далавера от тая сделка. Единственото което искам е освен далаверата да се построи и магистралата в срок и качествено...нишо повече
Montgomari
на 16.05.2008 в 21:28:13 #10Гагаузов фирмата БИНДЕР има пари и за финансово обезпечение ,нема да се плашиш!
Montgomari
на 16.05.2008 в 21:11:08 #9Гагаузов ,покани фирмата БИНДЕР да участва в конкурса и естествено ,познай кой ще спечели!!!
Krakow
на 16.05.2008 в 16:25:14 #8Меглена Плугчиева: Ще има кадрови и структурни промени при управлението на еврофондовете 16 май 2008 София. Заради писмото на генералния директор на ГД "Разширяване" в Европейската комисия Майкъл Лий ще бъдат направени редица кадрови и структурни промени в отделните звена на програма ФАР. Това каза на пресконференция в Министерски съвет вицепремиерът по усвояване на европейските средства Меглена Плугчиева. "Не всички от мерките, които се предприемат за отблокиране на спрените средства по програмата, ще да бъдат изпълнени до 16 юни, някои ще се изпълняват и след това. Трябва да декларираме пред българското общество много ясна воля и реалното действие, което е факт и е стартрило", заяви още Плугчиева. От понеделник ще бъде освободен ръководителят на Централното звено за финансиране и договаряне по програма ФАР Любомир Тушанов. Постът ще заеме Иванина Белева (специалист за управление на проекти в Американската агенция за международно развитие), която по думите на Плугчиева е с доказал се професионализъм и безупречна репутация. Програмният ръководител на звеното по ФАР в МРРБ зам.-мистърът по регионалното развитие Димчо Михалевски ще бъде сменен от Савин Ковачев.
ahaa
на 16.05.2008 в 15:46:21 #7Само не ми е ясно защо всички другарчета се правят на ощипани моми. Всяка фирма преди да инвестира в Бг е на ясно, че законите ни позволяват корупционни схеми и не могат да защитат интересите на инвеститора. Т.е.това което може да се реализира у нас е схеми за източване на еврофондове или пране на пари. С кой акъл някоя истинска строителна компания ще си зарови главата в нашите батаци да ни оправя пътищата?
непокорен
на 16.05.2008 в 15:10:47 #6fras В ревод значи че ако не изпълнят подписания от тях договор ще трябва да обещетят инвеститора в случая държавата за нанесени загуби
fras
на 16.05.2008 в 15:07:35 #5"Асен Гагаузов е категоричен, че към фирмите-кандидатки в новите търгове ще се поставят изисквания за финансово обезщетение. " Това пък що за глупост е? Гагаузов ли е идиот или от нюза пак са се объркали?
izbiram
на 16.05.2008 в 14:52:17 #4абе много постно бе колеги, долу концесията като я имаше, сега нови далавери нови концесии. хм са кво да праим, я да напудрим джугана и да идем на море да пием по една ракия, да се качим у джугана и да се тресем у некое дърво. ебати, не искам магистрала ако ще я праи друг, искам мойте дружки да тафнат. дай дай май дарлинг!!!
BGFIGHTER
на 16.05.2008 в 14:13:04 #3Нови търгове за магистрала "Тракия" И НОВИ ДАЛАВЕРИ И БИЗНЕС ИНТЕРЕСИ!!!
_t_
на 16.05.2008 в 13:47:00 #2Гагузов: Концесия на магистрала "Тракия" няма Ей, преименувахте министъра, ще му купувате риза май...
android
на 16.05.2008 в 13:43:37 #1Не можа да стане голямата далавера и рестартират нещата. Надяват се, че следващият път няма да ги хванат. Е да, ама не !!! ЕС ще ги гледа под лупа за Тракия. Кога ще разберат, че в ЕС няма да могат да си правят каквото си искат. Може би след изборите догодина