От септември 2014 г. магистрала ще свързва София с Калотина.
Това обещания дадоха Божидар Йотов, изпълнителен директор на агенция "Пътна инфраструктура", и Петър Диков, главен архитект на София.
По разпореждане на министър-председателя Бойко Борисов се сформира работна група за този проект.
Експертите ще се занимават и с още два пътни проекта. Единият е за изграждане на Западната част от Околовръстното шосе на София, а другият - на Северната скоростна тангента, който ще се разглежда като лот от магистралата София-Калотина.
Така лотовете по целия проект ще бъдат пет. Условно първият е от Калотина до 34-километър посока София. Следващият е от 34-километър до Околовръстното шосе на София с дължина от 15 километра. На два лота ще се прави западната дъга на околовръстното и петият лот е Северната скоростна тангента.
Тангентата ще свързва бъдещата магистрала от Калотина с магистрала "Хемус", а чрез Източната тангента ще се свързва със магистрала Тракия. Северната тангента ще е единственото място в Европа където ще се пресичат три европейски коридори - 4, 8 и 10, заяви още Божидар Йотов.
По тези участъци пътните платна ще бъдат по три ленти в едната посока.
В напреднала фаза на подготовка е един е част от западната дъга на Околовръстното. Става въпрос за участъкът между края на бъдещата магистрала Люлин и река Качица в посока Кремиковци. Той е 5,6 км е неговата техническа документация е готова, каза Божидар Йотов.
Проектите на останалите трасета се очаква да бъдат готови през 2012 г.
И за трите обекта ще се търси финансиране чрез ОП „Транспорт". Предварителните разчети показват, че ще са нужни общо около 380 млн. евро. Тази сума е проектна, като може да бъде и по-ниска, заяви Йотов.
Пред Money.bg изпълнителният директор на АПИ каза, че тръжната процедура за един от петте лота ще бъдат обявени до края на тази година.
Магистралата между София и Калотина ще бъде разделена на два лота, Северната дъга на Околовръстното - също на два лота, а скоростната северна тангента - на един лот.
Най-вероятно първият търг ще бъде за Северната дъга на Околовръстното шосе, тъй като е в най-напреднала фаза.
Петър Диков заяви, че се работи със Сърбия за свързването на двете магистрали, като става въпрос за двукилометровата зона от края на нашето скоростно трасе и техния аутобан от Ниш до границата.
Първата копка на Лот 3 на магистрала „Тракия" от Нова Загора до Ямбол ще бъде направена на 30 юли. Това стана ясно, след като днес в агенция „Пътна инфраструктура" беше подписан договорът с избрания изпълнител на надзора на Лот 3.
Това е Обединение „Т7 Консулт/ СНИК", чийто председател Живко Тенев заяви, че екипи на обединението ще бъдат всеки ден на обекта. Ще се правят Божидар Йотов изрази убеждение, че отново е спечелила най-добрата фирма както при строителството, така и при надзора. „В график сме, изпълняваме си ангажиментите."
Утре изтича десетдневният срок за обжалване за избор на изпълнител на лот 4. По този повод Йотов каза, че агенцията е много натоварена и от януари е провела 100 търга за обществени поръчки. Затова от АПИ са решили да има контролна група, която трябва да се занимава със строителството на АМ „Тракия" и така ще бъде за трите лота.
Ежедневно един човек от АПИ ще обхожда на място и ще проверява строителството на магистрала "Тракия". От АПИ смятат, че този контрол е необходим и такива групи ще бъдат формира и за автомагистралите „Марица", „Струма" и „Люлин".
Mitsubishi
на 01.08.2010 в 10:37:35 #3За какво ни е автомагистрала към тази слаборазвита държава - Сърбия?!
muad
на 30.07.2010 в 23:52:10 #2Абе вижте околовръстното на Букурещ, па после говорете... Е тяхното е доста по-дълго, де... Нашето определено се развива напоследък, само не жиждам как ще го направят между Бояна и АМ Люлин, там просто няма място... А ви гарантирам, че и магистрала да е, околовръстното накрая пак ще е задръстено...
hilander
на 29.07.2010 в 21:31:32 #1Звучи прекалено добре за да е истина. Като имам предвид сегашното положение на т.нар. околвръстно на София - по-лош път едва ли има в света, и някои го наричат "околовръстно", и то на столица на държава от ЕС. Отначало бях бесен, после това премина в безкраен срам пред мои познати чужденци, които минават оттам. Срам за Бойко, който беше кмет, сега и премиер. Срам и за цяла София...