Очакват се фалити на по-малките корабни агенции по Черноморието.

В бургаските фирми вече са започнали масови съкращения на персонала заради по-малкия брой на обслужваните кораби.
Намаляването на товарите се дължи на кризата с металите и блокирания от няколко месеца пазар на зърно.

В резултат от икономическата криза значително е намалял товаропотокът в пристанище Бургас, както и броят на обслужените кораби.

Само преди месеци агенциите са посрещали около 15 кораба месечно, а спедиторите са обработвали товарите на около 10 плавателни средства.

Днес през агенцията минават едва 4-5 кораба на месец.

Кризата в строителството също оказва пряко влияние върху дейността на корабните агенции. Голяма част от тях обслужват кораби, които внасят именно строителни материали.
Една голяма част oт товаропотокът се е пренасочил към автомобилен, вътрешен транспорт, тъй като той е по-удобен, особено когато вече България е член на Европейския съюз.

Единствено агенциите, обслужващи кораби, които внасят предимно техника от страни извън ЕС все още имат работа.