ЧЕЗ е само част от веригата на ценообразуването и на ЧЕЗ се падат по-малко от 17% от крайната цена за клиентите, заявиха в съобщение до медиите от електроразпределителното дружество.
От компанията припомнят, че с решение на ДКЕВР от 01 юли 2012 година са определени цените за енергия.
Недоволни от ЧЕЗ отново запалиха сметките си за ток
Още...
Според справката при сметка от 100 лева за ЧЕЗ остават 17 лева, а останалата сума се изплаща обратно по веригата - за производство и пренос, включително добавки за зелена енергия, добавка за енергия от когенерация, невъзстановяемите разходи по дългосрочни договори, данъци, такси и акцизи.
От ЧЕЗ допълват, че изплащат на останалите участници във веригата на ценообразуването дължимите суми (83% от фактурираната цена за клиентите), независимо от това дали клиентите са ги платили или не.
„Изразяваме готовността си да работим заедно с гражданските и потребителски организации и институциите за осигуряване на повече информация и внасяне на яснота по фактурите и други, свързани с клиентите ни и дейността на ЧЕЗ, въпроси", категорични са от електроразпределителя.
„ЧЕЗ е отговорна компания, честен и почтен инвеститор в България от много години. Разбираме притесненията на хората, особено сега, през зимата, когато много домакинства се отопляват с ток. Ще проверим и проверяваме всеки конкретен сигнал и жалба за неточна сметка за електроенергия", допълват те.
Сигнали могат да се подават в центровете за обслужване на клиенти, на електронен адрес zaklienta@cez.bg или на телефонен номер 0700 100 10. За целта потребителите трябва да съобщят своя клиентски номер или номер на електромер.
Всеки клиент, подал жалба, ще получи отговор с резултатите от проверката. В случай, че е допусната грешка от страна на ЧЕЗ, тя ще бъде незабавно коригирана.
За периода на проверка по жалбата няма да се пристъпва към преустановяване на електрозахранването. Клиентите имат възможност, в случай че плащането на сметката за ток ги затруднява, да поискат разсрочване на дължимата сума. Това се извършва в Център за обслужване на клиенти или по имейл, отново на адрес zaklienta@cez.bg.
За периода 06 февруари 2013 - 20 февруари 2013 г. центровете за обслужване на клиенти в Сандански, Благоевград и Гоце Делчев ще работят с 1 час удължено работно време. В случай, че е необходимо, ще бъдат отворени допълнителни приемни в трите града, в които да се разглеждат сигнали на клиентите.
sofeto
на 05.02.2013 в 13:43:19 #4Според справката при сметка от 100 лева за ЧЕЗ остават 17 лева .......................................... със сигурнос процентите за чез са повече от 17, но и те са много! Едва ли трябва да печелят повече от 1-2 процента. А колкото до "сгрешените "сметки и готовността им да ги оправят - това е проблемът! Ако клиента пропусне срока за плащане веднага му се налагат глоби , лихви, наказания, изключване и поне 1 седмица висене по гишетата на монополиста, а те като сгрешат и клиента се оплаче най-много да си оправят грешката. А защо да не плащат при първа грешка 1000 лв на клиента и 10 000 на държавата, а при втора 10 000 на клиента и 100 000 на държавата? Сигурен съм, че тогава грешки няма да правят
Янакиев
на 05.02.2013 в 09:23:14 #3ЧЕЗ хич не ви е виновен. Виновни сте си вие, че гласувахте против нова АЕЦ.. Купувайте си тока от ТЕЦ-овете на 4 пъти по-високи цени , и не се оплаквайте !
idiabg
на 04.02.2013 в 20:42:33 #2Оооо, грешка 20.5% надценка слагат уродите долни!...

idiabg
на 04.02.2013 в 20:40:18 #1Ебати, 17% надценка бръмчат тия, дали не са нагли... А едно магазинче за хранителни стоки кара на 10% средно... Да не говорим, че стоките, които затварят най-много пари, но са нужни , за да върви магазина, като цигарите, вървят с 2-3% надценка...
