Подписано е споразумение между България и Италия за съвместна работа по изграждането на транспортен коридор № 8.
Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов, цитиран от БНР.
Целта на коридора е да се възстанови старият път на движениемежду Европа и Азия. Транспортният коридор тръгва от италианската област Пулия, преминава през Италия, Албания, Македония, България, Молдова, Русия и се свързва с транспортния коридор на Азия.
Коридорът включва железопътен, автомобилен и морски транспорт в района на Черно море.
На следващото заседание на Министерския съвет ще предоставя информация за идеята да възстановим един стар път на движение, който е съществувал между Азия и Европа преди повече от 2000 години, уточни Гагазузов.
По думите му проектът е получил пълна подкрепа от страна на италианското правителство.
„В провинция Пулия е съставена специална група и ако успеем да наложим приемането му от Европейската комисия като еврорегион, това означава, че в следващ планов период е възможно той да има и самостоятелно финансиране на базата на програмите, които ще бъдат представени за да формираме този еврорегион.
Според него със създаването на Коридор № 8 по протежението на този регион ще се развият най-вече туристическите пътувания, круизният туризъм, обменът на товари и ще се привлекат повече туристи по Черно Море.
stalker
на 08.06.2009 в 00:38:51 #6@Worw: Гръцката магистрала Е ВЕЧЕ ГОТОВА на 100%: http://focus-news.net/?id=n1193790 А ние стоим и чакаме... Между другото - първенци по изграждане на магистрала по коридор 8 са ... албанците!
Граф Менте Христо
на 07.06.2009 в 00:31:25 #5Заглавието на новината пак е сгрешено! Би следвало да звучи така: - Италианската и Българската строителни мафии се договориха,кой по колко милиарда да опъне от европейските фондове.
българско домати
на 06.06.2009 в 23:55:29 #4впрочем, проект от изключително значение за България. Не случайно събира прах дълги години, а гърците и сърбите ще си скъсат гъзовете да го "саботират". И дърпат към Бургас- Александруполис. Щото на Балканите нищо не трябва да минава по линията изток-запад...нали орязва баницата на данайците, а сърбите ги вади от играта. Шах. Разгънете картата и гледайте. Изток-запад или север-юг са все още два конкурентни проекта на Балканите. Затова и цялата патърдия с македонизма, създаден вън от Македония и по-късно имплантиран там, за да откъсне плът от българщината и НАЙ-ВЕЧЕ от българския геополитически интерес...Македония е в центъра на Балканите. Чукари, но от стратегическо значение. Радован Караджич беше казал през 90-те: "Сърбите имат двама приятели. Господ и Гърция".:-) Блянът им да имат обща граница- перфектен геополотически ход (в случая чрез Македония)- хем макетата "свободни", ама хем провинция на Сърбия (и Гърция). А България и Албания вън от играта...Македонизът е брилянтен ход и проект на големи държавнически умове! Жалко, че у нас не се намериха такива, които да го разкодират и да намерят "противоотровата"...
dragko
на 06.06.2009 в 22:48:52 #3Ееееееех,канали,коридори,и пътечки и сокаци.Само за контрабанда мислите.Гуши да пълните.За това са ви и изборите-тикви тъпи! Каквото и да направите сънят Ви няма да е спокоен като на обикновения човек.
Worv
на 06.06.2009 в 20:55:06 #2Тези са пълен майтап. Гърците постройха магистрала от турската граница до Игуменица, до гогина ще е готова на 100%. Кой идиот ще налива пари в същата система само на 200/300 км. по на север и то през Македония и Албания, потенциално размирен район. Голям майтап ...
Dragunov7_62
на 06.06.2009 в 19:14:56 #1ташаци на рояци !!!!!!!!!!!! кой ще дойде да гледа бетон по черноморието ,само пенсионери на социални помощи от Англия и Германия, егати туристите