гсмГраждани, недоволни от услугите на мобилните оператори, ще могат да търсят съдействие от експерти във временни приемни, съобщи БНР. Такива ще бъдат разкрити в градовете София, Варна, Бургас, Пловдив, Велико Търново и Враца.

Приемните ще работят от 14.30 ч. до 17.30 ч. и ще се помещават в регионалните офиси на Комисията за защита на потребителите. Във временните приемни в София потребителите ще могат да се срещнат с представители на трите телекома в присъствието на контролните органи Комисията за защита на потребителите, Комисията за регулиране на съобщенията и Комисията за защита на личните данни.

В останалите градове от страната жалбите ще бъдат обобщавани от експерти на Комисията за защита на потребителите и Комисията за регулиране на съобщенията и изпращани още на същия ден до мобилните оператори, като предварително е създадена организация за приемането им и реагирането от страна на търговците в разумно кратък срок.

Междувременно от Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги изразиха негодуванието си от факта, че не са били поканени да се включат в инициативата. В открито писмо председателят на АПТИУ Янаки Ганчев посочва, че организацията е участвала в работата на първата приемна от този тип на 15 март и тогава си е проличало, че КЗП не разполага с подготвен ресурс от специалисти.

От потребителската организация са на мнение, че новите приемни са „мероприятие с формален характер" и целта е само да се отчете дейност без това да доведе до реална промяна на проблемите, които срещат потребителите с мобилните оператори.