Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев коментира пред БТВ, че новият пакет за мобилност на ЕС ще повлияе пагубно на оборота, ще се стигне и до масови фалити на фирми, курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите.
"Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен, това ще бъде удар за икономиката", обясни Арабаджиев и допълни, че новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.
Част от изискванията са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.
Предвиждат се промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а у нас са близо 70 000. "Българският транспорт генерира двуцифрен дял от БВП", допълни Арабаджиев.
според него, "ударът ще е много тежък, той ще бъде убийствен. В този бранш работят много хора. Те искат да ни увеличат разходите, да ни направят неконкурентоспособни".
steiner
на 31.05.2018 в 13:49:40 #7А българското правителство защитава работодателите,а не шофьорите.Извратена държава.Няма нищо лошо,превозвач,който не може да плаща човешки заплати и командировъчни да фалира.Друг ще го замести,нали това е пазарната икономика?
juan-jan
на 09.05.2018 в 00:04:43 #6Свърши ви краденето от нас от усигоровки и ефтина работна ръка май а
ivaylo-asenov
на 08.05.2018 в 20:51:42 #5Шофьор на камион само в Сащ и Канада тука се подиграват с тебе.
halo
на 08.05.2018 в 13:26:22 #4И тримата сте прави.
Всичко може да се планира, няма проблеми, ключовата дума е КОМАНДИРОВАЧНИ !
Това става директен нормативен разход, затова рИвът....
lud_gidia
на 08.05.2018 в 13:20:08 #3Много е тъжно да ти намалят печалбата понеже трябва да плащаш достойно на работниците ти. Друго си е да работиш по комунистически и да изцеждаш хората до последна капка кръв. Тогава почваш да питаш срещу ЕС. Цървули.
psp_11
на 08.05.2018 в 11:09:29 #2Кастело Белведере на 08.05.2018 в 10:59:34 За съжаление си прав.. Могат да направят програмите си за GPS активна навигация така, че шофьорите да се връщат всеки 3 седмици, но командировъчните - това вече е трагедия за собствениците..
Кастело Белведере
на 08.05.2018 в 10:59:34 #1Добре де, какво е лошото шофьорите да се прибират по родните си места на всеки 3 седмици да си видят семейството, да им се плаща по нормите за командировки на държавата, в която пребивават, а не по мижави български норми, и да не спят в камионите, а на бели чаршафи като бели хора??? Ааа, сетих се: амаляват печалбите на работодателите. Вместо ново джипче за любовницата ще трябва да се бръкнат да платят на изстисканите и изнурени работници. Това вече си е трагедия отвсякъде.