Предложените в пакета промени в регулациите на ЕС за товарните превози могат да доведат до унищожаване на транспортния бранш в България. Предвиждат се изключително тежки рестрикции по отношение на транспортния сектор в отделни държави членки.

Това е позицията на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) по повод на внесения пакет за мобилност от Европейската комисия в Европейския парламент и предстоящото му гласуване. В КРИБ членуват най-големите транспортни сдружения - Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт и Съюзът на международните превозвачи са нейни колективни членове.

Стопанската камара подкрепя протеста на превозвачите

Стопанската камара подкрепя протеста на превозвачите

Ден по-рано Ивайло Московски заплаши с оставка по казуса

Този бранш формира 15% от БВП на страната и осигурява заетост на над 120 хил. души, пишат от конфедерацията.

Изискването за завръщането на водачите до дома на всеки 3 или 4 седмици, от каквито и съображения да е продиктувано, на практика ще ограничи достъпа на българските транспортни оператори до европейския пазар. Загубите ще бъдат най-вече за малките и средни предприятия, които разполагат с ограничен автопарк и персонал, пишат от конфедерацията.

Шофьорите ще бъдат принудени да се връщат в отдалечени от европейските дестинации райони за своя сметка. Това от своя страна ще доведе до фалити и отпадане от бизнеса на малките семейни фирми, преценяват работодателите.

"С благородния мотив, че предложеният пакет за мобилност е в контекста на защитата на правата на заетите, тяхното по-добро заплащане и право на почивка, в крайна сметка ще ги лиши от възможността да упражняват професията си", се казва в позицията на КРИБ.

Превозвачите ни искат активна защита по време на председателството

Превозвачите ни искат активна защита по време на председателството

100 000 български шофьори ще останат без работа с нова директива на ЕК

Според представителите на бранша промените са чиста проба протекционизъм за няколко държави. Целта е големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.

Работодателите обобщават, че мерките в пакета са силно дискриминационни спрямо българските превозвачи и поставят България в неравностойно положение спрямо останалите страни членки. Промените ограничават правото на труд и равния достъп на икономическите оператори от сектора до единния европейски пазар, пишат от конфедерацията.

КРИБ подкрепя предстоящия протест на превозвачите. Становището на работодателите е, че новата регулация е неуместна и несправедлива и не следва да бъде прилагана.

Петър Курумбашев към БСК: Евродепутатите ни са обединени за мобилността в ЕС

Петър Курумбашев към БСК: Евродепутатите ни са обединени за мобилността в ЕС

Некоректна е публичната атака срещу хора, които 1,6 г. работят по темата, пише евродепутатът

Припомняме, ден по-рано от БСК също се обявиха в подкрепа на протеста на превозвачите, обявен за 16-17 май. В тяхната позиция беше споменато, че българските евродепутати и правителство ни имат "размита и неясна позиция" по казуса. Малко след това Петър Курумбашев припомни, че всички български евродепутати имат единна позиция в защита на превозвачите.