От Българската стопанска камара (БСК) подкрепят планирания национален протест (15-16 май) на българските превозвачи във връзка с т.нар. Пакет за мобилност, който в момента се обсъжда в ЕС, съобщиха от работодателската организация.

От БСК припомнят, че са алармирали за евентуални проблеми, които ще предизвика евентуалната промяна в европейския регламент за командироването на работници. Експертите на нашата стопанска камара настояват за запазване на действащата Директива 96/71/ЕО за командироване на работници в настоящия й вид.

Нелегалният превоз на пътници да се криминализира, искат превозвачи

Нелегалният превоз на пътници да се криминализира, искат превозвачи

Държава абдикира от проблемите на превозвачите

Директивата, заедно с допълнителната директива за прилагането й, осигуряват необходимата рамка за гарантиране на свободното предоставяне на услуги в целия ЕС, като същевременно адекватно защитават командированите работници, смятат от БСК.

Предложението за промяна на директивата за командироването е атака срещу единния пазар. То подкопава конкурентната позиция на чуждестранните доставчици на услуги, смятат от камарата.

Според работодателите, ако промените бъдат приети, това би попречило на трансграничната търговия. От там ще се отрази на общия растеж и създаването на работни места, както и на сближаването в ЕС.

Категоричната си позиция за непромяна на регламента БСК потвърди и в началото на март т.г. Изпълнителният председател на камарата Божидар Данев изрази аналогично становище от името на европейските работодатели по време на Трипартитната среща на върха, проведена в Брюксел на 21 март т.г., в присъствието на европейските лидери Доналд Туск и Жан-Клод Юнкер, и на българския министър-председател Бойко Борисов.

От БСК недоволстват за неясната позиция на българското правителство и на българските евродепутати. Според икономистите, по-скоро тя противоречи на интересите на българския бизнес. Те припомнят заявката на транспортния министър Ивайло Московски, който пред БНР на 2 май обяви, че би подал оставка, ако го накарат да внесе текстове срещу транспортния бранш.

"Ако силово ми дадат да вкарам текстове, които са против българския транспортен бранш, ще стана и ще напусна. Аз съм български министър на транспорта. Как мога да внеса текстове, които ще фалират българския транспорт?", заяви Московски.