Българските превозвачи се обявиха против задължението да се прибират в родината си за почивка веднъж на три седмица. Това заяви председателят на Съюза на българските транспортни работници Александър Стамболийски на пресконференция на тема "Инициативата за бъдеще в тежкотоварния автомобилен транспорт".

Инициативен комитет от превозвачи алармира, че според директива на Европейската комисия, която предстои да се приеме, над 100 000 български шофьори ще останат без работа.

Той се обяви против предложената Директива на Европейския парламент, която, ако се приеме, ще доведе както до сериозни загуби за фирмите, така и до сериозни загуби за самия бизнес и значително ще затрудни съществуването на по-малките фирми и предприятия.

Всеки автобус с видеорегистратор и предпазни колани за пътниците

Всеки автобус с видеорегистратор и предпазни колани за пътниците

Извънредна среща на МС заради тежките катастрофи край Ловеч

По думите на Стамболийски превозвачите настояват и за наемане на повече водачи, които да управляват камионите, когато другите са се прибрали в България да почиват.

"Трябва да се създаде една законодателна инициатива, която предвижда застрахователите да не бъдат освобождавани от отговорност, ако е извършена кражба на стока от камиона във времето, в което шофьорът е почивка", отговори той на въпрос трябва ли водачът да остави камиона на сигурен паркинг преди да почива.

Стамболийски призова българските управляващи да се възползват от евроредседателството на Съвета на ЕС и да поставят остро въпроса за предприемане на стъпки и решения затова шофьорите да получат нормални и удължени седмични почивки, които се полагат на всеки един.

Превозвачи протестират на ГКПП "Кулата - Промахон"

Превозвачи протестират на ГКПП "Кулата - Промахон"

Не искат повече километрични опашки по пунктовете

Председателят на българските транспортни работници обърна внимание и на предложенията касаещи каботажа. Според него настоящата регламентация относно каботажните превози би следвало да се запази, а периода за извършването им да не е по-кратък от една седмица.

"Ние настояваме и за задължително заплащане на командировките, които според българското законодателство се приравняват на едно трудово възнаграждение", посочи Стамболийски и добави , че според чл.6а от Кодекса за социално осигуряване при изпращане на шофьори в други-страни членки от Европейския съюз, работодателите дължат плащането на осигуровки върху основното трудово възнаграждение.

Стамболийски посочи, че последното искане, което отправят превозвачите, е за основния въпрос по темата за "Пакетната мобилност". Той уточни, че тя трябва да получи единна регламентация на европейско ниво, така че да се гарантират правата и интересите на всички европейски превозвачи.

А въпроса за корпоративния дъмпинг, репликира Курумбашев

А въпроса за корпоративния дъмпинг, репликира Курумбашев

Всички тези принципи са насочени срещу един основен принцип на ЕС - свободното движение на стоки и услуги

Евродепутатът Петър Курумбашев също коментира исканията на превозвачите и добави, че политиката, която трябва да се предприеме, трябва да бъде координирана с превозвачите, които са засегнати от т.нар. Закон Макрон, така и представителите на други фирми, които наемат шофьор на абсурдни условия.

Заместник-министърът на транспорта Ангел Попов също взе отношение по темата и подкрепи исканията на превозвачите. "Не се притеснявайте, ние сме зад вас и не сме ви предали по никакъв начин", каза Попов.

Макрон срещу "социалния дъмпинг" във Франция

Макрон срещу "социалния дъмпинг" във Франция

Работниците от Източна Европа измъквали работните места на французите