Кметът на София Васил Терзиев инспектира реконструкцията на бул. "Александър Стамболийски" в район "Красна поляна", предаде БТА. Според него всичко върви по план. Той отбеляза, че предстои една от най-трудните части от обекта, свързана с пътния възел при бул. "Вардар" и подземната инфраструктура.
Терзиев посочи че, това е голям линеен обект. По думите му има подмяна на релсовото трасе, изграждане на нова инфраструктура, както и тежки възли, които трябва да се преработват с огромна ВиК инфраструктура.
Реконструкцията на столичния бул. "Александър Стамболийски" стартира на 8 април тази година. Стойността на ремонта е 37 милиона лева без ДДС. Срокът на изпълнение е шест месеца.
Заместник-кметът Никола Лютов, с ресор "Обществено строителство", заяви, че пряко ще отговаря за изпълнението, качеството и спазването на срока на проекта. Той поясни, че до дни ще приключи изпълнението на втория етап. Според него ремонтните дейности се движат по график.
Лютов посочи, че на 5 срещу 6 юли започва третият етап на изпълнение, който обхваща трасето от ул. "Булина ливада" до бул. "Вардар" включително кръстовището. По думите му това е един от по-тежките етапи. Третият етап предвижда затваряне на кръстовището на бул. "Вардар". Зам.-кметът изтъкна, че той е труден за изпълнение заради голямата ВиК инсталация, която трябва да се подмени и ремонтира отдолу.
Предвидено е движението да минава по улица "Найчо Ценов" ж.к. Илинден, като връзка и която да се включва към бул. "Стамболийски", заяви кметът на район "Красна поляна" Димитър Петров. Той разясни, че реално спирането ще бъде в средата на бул. "Вардар" и кръстовището на бул. "Вардар" ще бъде затворено. Връзката от бул. "Мушанов" и "Възкресение" към ж.к. "Разсадника" ще бъде отворена, така че жителите на квартал "Разсадника" ще имат достъп до квартала.
Петров посочи, че поради подмяната на ВиК инсталациите, е възможно да има спирания на водата. Във всеки един момент, в който придобием някаква информация, че временно ще се спира поради необходимост, на момента ще уведомяваме жителите на района, добави той.
Никола Лютов подчерта, че в проекта не е заложено изграждането на велоалея. Според него няма нужда така да се изгради на сегашния булевард предвид наличието на широки тротоари и на платна от двете страни на булеварда, по които може да се движат велосипедисти.
По отношение на "Зеления ринг", който по проект предвижда да бъде околовръстна велоалея за цяла София, Лютов посочи, че там имат проблем със собствеността на трасето. Васил Терзиев поясни, че имотите трябва да се прехвърлят от държавата на Столична община.
Никола Лютов каза още, че се очаква отваряне на бул. "Опълченска" до дни. Той обясни, че се очаква само съгласуване от КАТ и че времето на чакане е използвано максимално, за да се отстранят и последните минимални забележки.