От Браншовите и синдикални организации на автобусните и таксиметровите превозвачи готвят протест на 25 ноември от 10 до 12 часа на площад "Александър Батенберг" срещу непреодоляването на президентското вето от Народното събрание за инкриминиране на нерегламентираните превози.
От бранша заявиха, че на протеста искат да покажат червен картон на държавата, ако страната един път завинаги не направи необходимото, за да може да има затвор за нерегламентираните шофьори, както и да бъдат конфискувани нерегламентираните автобуси, минибуси и таксиметрови автомобили. Те са готови да возят нерегламентирано, защото им писна цял живот да се борят срещу такива, които се правят на по-хитри, заяви председателят на Съюз "Такси" Кирил Ризов на пресконференция в БТА.
Магдалена Милтенова посочи, че протестът ще бъде предупредителен, а темата с инкриминиране на нерегламентираните превози не е решена в подкрепа на бранша. В момента сме свидетели на една много сериозна манипулация, в която участват президентската институция и парламентарни партии от Народното събрание, които си позволиха да кажат, че случайният превоз се инкриминира, негодува Милтенова.
Според нея случайният превоз не означава инкриминиране на споделено пътуване, а криминализиране трябва да има върху нерегламентираните превози. Има сериозни дефиниции в закона, които казват какво е обществен превоз на пътници и ние по никакъв начин никога не сме искали споделеното пътуване да бъде инкриминирано, категорична бе Милтенова.
По думите й непреодоляване на президентското вето за инкриминиране на нерегламентираните превози предизвика гняв сред превозвачите. Всеки, който спазва законите в страната, е изключително разочарован от събитията, призна Милтенова.
Георги Атанасов от Националното сдружение на автобусните превозвачи посочи, че всеки, който извършва превоз, от който има икономическа облага, попада в закона. Той не може да разбере кое не е ясно и в чия услуга е този вой от президентството и от депутата от БСП Георги Свиленски. Ако при групите за споделено пътуване 2/3 от обявите са за класическо споделяне на разходите, то останалата 1/3 гласи, че повтарящите се ежедневни пътувания са с едни и същи имена и с едни и същи превозни средства, отчете Атанасов.
400 са регламентираните превози дневно. Атанасов запита президента Румен Радев и подкрепилите го народни представители, след като ги няма легалните превозвачи кой ще обслужва хората в по-малките населени места.
Себахтин Исмаил отбеляза, че депутатите от БСП участвали в обсъждането на промените в Кодекса за търговско корабоплаване с популизъм и лъжа. Проблемът не е от вчера, а е от 20 години и въпросът ми към БСП е защо като участваха в Тройната коалиция, защо не решиха проблема по административен път, запита Исмаил.
По думите му нерегламентираното пътуване е трудно доказуемо по административен път. Над 70% са нерегламентираните превози в България, а през последните 5-6 години има много жертви на нелегалните превози, отчете Себахтин Исмаил.
Хора загиват по пътищата, а от БСП задават кое налага да се криминализира. Явно юристите на БСП и Крум Зарков не са прочели добре Наказателния кодекс, критикува Исмаил, според когото нелегалните превозвачи се извършват от хора, за които не се знае какви са - дрогирани или пияни.
От бранша настояват да се криминализира нерегламентираният превоз на пътници, за който няма друго решение на проблема, който се е превърнал в пандемия.
Спас Атанасов от таксиметровите превозвачи изтъкна, че институцията на президента е подведена от свободните адвокати. Няма начин да бъде санкциониран някои превозвач, който наистина извършва истинско споделено пътуване. Има буква на закона и има дух на закона, а духът на закона е да не се санкционират споделените пътувания, а тези, които извършват бизнес, настоя Спас Атанасов.
Според него държавата не санкциора превозвачите, които извършват нерегламентирани превози, за да няма социално напрежение. От 13 до 33 000 лв. е глобата за такива пътувания или лишаване от свобода от 1 до 5 години. "Такива хора нямат картонче за психологическа годност и държавата, ако реши, може да ги вкара в затвора, но явно е, че проявяват разбиране, за да няма социално напрежение", категоричен бе Атанасов.
+++++
на 23.11.2020 в 17:05:22 #2следва - джебчиите показват червен картон на мерките за социална дистанция, влизат в политиката и почват да крадат законно
NaskoZashtoto
на 23.11.2020 в 14:13:14 #1Мноооого отдавна не се беше случвало смислено вето и то такова, че да издържи в НС. А от браншовата организация на превозвачите трябва да осъзнаят две - три неща. Първото е, че начинът, по който беше описан нелегалният превоз, позволяваше да се включи споделеното пътуване, защото поделянето на разходите намалява разходите за собственика - водач на превозното средство, тоест за него представлява облага. Второто - че криминализирането на едно нарушение не улеснява, а затруднява преследването. Третото - че несъразмерно големите санкции не действат превантивно, а увеличават корупционния натиск и водят до извършване на други престъпления за прикриване на деянието, което се наказва прекалено строго. Последното е един от най-сериозните аргументи за отказ от смъртното наказание. Разбирам, че ковид кризата удря много тежко легалните превозвачи на пътници, но начина по който реагират е меко казано неадекватен.