Юбилейната бутилка на Шуменско спечели първа награда в категория "Опаковка и етикети" на тазгодишното издание на Фестивала на асоциацията на българските рекламни агенции.

В конкуренция с четирима претенденти ретро бутилката на Шуменско получи признанието за най-добър дизайн. Визията на продукта е дело на агенция Boudinovabrand, на която Карлсберг България разчита за дизайна на опаковките и етикетите на своите български марки.

Юбилейната бутилка, която стана широко популярна и под псевдонима „Шуменка", е създадена по случай 125-годишнината на марката.

Тя е изработена от тъмно кехлибарено стъкло със специален релефен дизайн и носи ретро елементи, сред които и герба на пивоварната в Шумен. Силуетът напомня за популярната в миналото „бутилка-бомбичка" и възражда хубавите спомени на поколения почитатели на Шуменско.

Ретро-бутилката бе пусната на пазара от Карлсберг България през април в лимитирана серия. За първи път тя бе представена от изпълнителния директор на компанията Александър Грънчаров, след като дни наред бе "пазена" в сейф в центъра на София. За телевизонната промоционална кампания на „Шуменката" пък бяха използвани кадри от най-старото рекламно видео в България - оригинална лента въртяна в киносалоните у нас още в началото на 40-те години на миналия век.

Карлсберг е една от водещите в света компании, производител на бира. Компанията произвежда 9 милиарда литра бира годишно, равно на около 65 милиона бутилки от по 330 мл на ден. Карлсберг продава бира в над 150 страни по света и в нея работят близо 30 000 служители. Те са част от 90 отделни локации в 45 държави. Карлсберг България е най-бързо развиващата се бирена компания у нас. Тя постигна 25% пазарен дял за първите шест месеца на 2007 година..

През последните три години пазарният дял на Шуменско се е увеличил близо 5 пъти. Според официалните данни това е най-динамично развиващата се марка бира у нас, като ръстът в продажбите й за първите шест месеца на 2007 година спрямо същия период на 2006 година е близо 40%.