Премиерът Бойко Борисов, министрите Симеон Дянков и Александър Цветков и посланикът на Италия Стефано Бенацо дадоха старт на проекта за модерната европейска железница в България. Проектът е за рехабилитация на жп инфраструктура в участъци по линията Пловдив - Бургас и е на стойност 400 млн. лв.
ЕК подкрепя плана за преструктуриране на железниците. Според министър Цветков до 2012г. само в инфраструктурата ще бъдат вложени над 1 млрд. евро от европейските фондове. Той добави, че след 2014г. за модернизация на жп транспорта у нас от ЕС ще дойдат над 2,5 млрд. евро.
Това е най-големият жп проект за последните 20 години, който поставя началото на изграждането на модерната европейска железница в България. Средствата са осигурени от кохезионния фонд на ЕС и с национално съфинансиране. Рехабилитацията ще се извършва от италианска и две български фирми.
Скоростта на движение ще се повиши до 160 км/ч и така от Пловдив до Бургас ще се стига за един час по-малко, отколкото сега. В процеса на работата ще бъдат разкрити 600 нови работни места, а през следващата година първият участък ще бъде готов.
Премиерът Борисов нарече новия проект „железопътна магистрала" и посочи, че линията ще даде тласък не само на региона. „Винаги съм казвал, че когато има движение, с него идват и парите, инвестициите и съпътстващите бизнеси и това е работа за хората", коментира Борисов, цитиран от агенция „Фокус".
На въпрос за добавките за пенсионерите, Борисов коментира, че те ще станат ясни, когато се направят разчетите. „След като имаме разчета, на тези най-слаби социални слоеве ще се опитаме да помогнем, защото действително са зле. Много искаме това да се случи, но в разчетите на бюджета това ще стане ясно в средата на юни", обясни Борисов.
Министър-председателят се обърна към журналистите с думите: „Спрете да мрънкате и да ставате популисти и вие". Според него чрез инфраструктурните проекти икономиката се задвижва и това дава възможност държавата да има пари за по-високи пенсии и заплати.
По отношение на казуса „Брикел", Борисов посочи, че постигната договорка със синдикатите се изразява в това, че ако собственикът Христо Ковачки започне съкращения, държавата няма да узакони завода и той ще трябва да прекрати дейността си.
За изборите Борисов повтори, че ГЕРБ не желаят подкрепата на ДПС и че ще обявят кандидата си в подходящия момент, а не под натиск. Той припомни, че преди 5 години така е направил инициативният кабинет на Георги Първанов, който го издигнал чак през август.
belalov
на 11.05.2011 в 23:48:41 #29Хубаво е да имаме бърза жп линия! Само дето беше добре да имаме и завод за боклук в София открит от Пинокио преди 3г., а още не е почнат! Щяхме да влизаме в еврозоната, а се разминахме с Шенген! Дано поне в неделя открие "Люлин" защото беше полуготова и щеше да я открие за зимният сезон!
Traktorbuster
на 11.05.2011 в 23:42:22 #28Дянков е следващия МП !!! Комунетата са в КОМА !!!
scorpio
на 11.05.2011 в 23:39:21 #27Аз се чудя... румънците се прославиха с марсианските си пътища, ама кой откъдето се пръкне да инвестира - първо при тях отива... че и нашите производства изнесоха нататък
TAKSIJIATA
на 11.05.2011 в 22:54:13 #26АБЕ ТОЯ БОРИСОВ БИЛ НЕКАКЪВ ГЕНИИ ДА ГО ЕВА С движението идват и парите ??? МНОО СИ ПРОС С ИНВЕСТИТОРИТЕ ИДВАТ ПАРИТЕ. НОКИА МЕРЦЕДЕС ФОЛКСВАГЕН ИНТЕЛ ТИСЕН КРУП БАЙЕР НИВЕА СОНИ ПАНАСОНИК САМСУНГ С ТЕХНИТЕ ЗАВОДИ ИДВАТ ПАРИТЕ.
psp_11
на 11.05.2011 в 21:45:19 #25Robben | 11.05.2011 19:50 scorpio, не виждам смисъл да коментираме дали един доктор на икономическите науки, който е учил във Виена, Берлин, а по-късно и в САЩ е в състояние да бъде добър финансов министър - мисля, че няма смисъл. А и професионалната му реализация е на ниво - главен икономист на отдел "Финансов и частен сектор" в Световната банка. Човека показа, че знае как да спазва финансова дисциплина и е признат за това /Стандарт енд Пуурс и други агенции/. Мисля, че би бил и добър министър-председател, той вече има изграден имидж пред Евро-партньорите, а и разбира се в САЩ Усмивка Желая му успех, защото неговия успех ще се отрази върху начина на живот на хората.. ====== Всичко, което си го написал е може би вярно. Бих добавил само следния факт. СБ не е помогнала на никоя страна с мерките, които банката предлага, а СД изпълнява, като добър чиновник. И Милтън Фридман е велик икономист, завлякъл милиарди хора в тинята на бедността и направил хиляди хора богати. Пожелнията за чиновника СД да стане министър председател, ще изгони още хиляди българи в чужбина. А по повод неговия успех - ще се отрзи върху начина на живот на хората, това вече го виждаме.
scorpio
на 11.05.2011 в 21:24:56 #24Robben-е, ако велик професионалист се ставаше само с това къде си учил, тогава 90% от унивеситетите щяха да са без кандидати... Всъщност - той не е завършил нито с София, нито във Виена, ниото в Берлин... на това по мое време му се викаше "вечния студент" - пълен бездарник, който се носи по вълнат на лесното... и успява само, ако на професорите им писне да им се влачи от сесия на поправка и от поправка на "трети шанс" и т.н.и го пуснат... или леля му го извика на работа при себе си... И да - има смисъл да обясниш що за доктор на икономическите науки е този, който само с един бюджет успя да превърне българската икономическа криза в двойна - икономичекса и финансова. На кое ти казваш "финансова дисциплина" - смяната на политическите ценности през месец? (справка ЕРМ2)
hersham
на 11.05.2011 в 21:11:11 #23роббене един съвет приятелю убииги с мълчание
Robben
на 11.05.2011 в 20:50:26 #22scorpio, не виждам смисъл да коментираме дали един доктор на икономическите науки, който е учил във Виена, Берлин, а по-късно и в САЩ е в състояние да бъде добър финансов министър - мисля, че няма смисъл. А и професионалната му реализация е на ниво - главен икономист на отдел "Финансов и частен сектор" в Световната банка. Човека показа, че знае как да спазва финансова дисциплина и е признат за това /Стандарт енд Пуурс и други агенции/. Мисля, че би бил и добър министър-председател, той вече има изграден имидж пред Евро-партньорите, а и разбира се в САЩ Желая му успех, защото неговия успех ще се отрази върху начина на живот на хората..
scorpio
на 11.05.2011 в 20:31:43 #21Robben-е, първо направи разлика между брой публикации и брой цитирания (съответно положителни и отрицателни), и тогава говори за знаене и можене... А после пък обърни внимание на специалността му: "международни търговски и финансови отношения" и съвместимостта и с националните такива, за да допуснеш въоще, че има необходимата квалификация да заема поста, на който е в момента... а и справянето с изискванията на този пост би трябвало да бъде атестат за "повишението" му, което предлагаш. Да не говорим, че по-неуравновесени хора в това правителство от него са само Мухльото и Саламджията...
velikiat
на 11.05.2011 в 20:23:35 #20движение на стокови потоци зная, магистрала дето прави пари е тая дето има инфраструктура край нея, хотели, ресторанти, баня и перална.... ама голо шоше
scorpio
на 11.05.2011 в 20:21:18 #19"С движението идват и парите, обясни Борисов".. ами да хваща влака и да се движиижи, да се двииижи със 160км/час и да не се обръща три дена и три нощи По темата: Това е първата наистина добра новина, която идва от правителството. Бих казал и аз "Браво!" като някои тук, ако скоро не се навършваха две години ГЕРБ-овско управление... С тия темпове имаме шанс до още двве години да вържем компютрите по гарите към Интернет... Малка забележка обаче, към форумните лумпени - Мухльото няма работа на това откриване - той не е направил нищо, за да стане факт това финансиране. Заслугата е изцяло на транспортния министър, който някак си пак остава в сянка (както и Плевнелиев при всяко откриване на нова магистрална отсечка). Дянков - донякъде има повод да бъде там, но нека видим какво ще е "националното финансиране" - да не се окаже като на АЕЦ-а.
Robben
на 11.05.2011 в 20:05:51 #18Симеон Денчев Дянков е български финансист, заместник министър-председател и министър на финансите в осемдесет и седмото правителство на България с министър-председател Бойко Борисов. Симеон Дянков е сред първите 5% икономисти в света по брой публикации и цитирания и фигурира към февруари 2011 на 282-то място в класацията на RePEc (онлайн библиографска база данни за изследвания по икономиката, достъпна безплатно в интернет). ----- Този човек знае и може! След като Б.Б. стане президент, това е следващият министър - председател на Република България
psp_11
на 11.05.2011 в 19:55:06 #17Аз съм за ЖП транспорт. Трудно ще навиеме хората да се качат на влак, като има толкова много магистрали. А скоростни влакове за транспортиране на стоки е глупаво..
White Knight
на 11.05.2011 в 19:48:48 #16ГЛИСТ КОМУНОИДЕН , ти се правиш на мъж :lol с този аватар , СЛОЖИ СИ яНКА КАЛПАЗАНКА ПО-ДОБРЕ ... : жунгръц | 11.05
tranquiler
на 11.05.2011 в 19:08:00 #15Странно! Какви магистрали строи. Довършва магистрала Тракия и това е. Да не говорим че при Царя се построи два пъти по-голяма от Бойковата отсечка. А подобен железопътен проект има и е между Пловдив и Свиленград като дори е на по-висока стойност. Който е пътувал с влак ще да е видял табелите за отсечката Плд-Свгр. Верваайте му на оно с "кастрирания мозък". С постъпките си и предните и сегашните доказват че България никога не е имала по-добро управление от управлението на Царя.
отдалече
на 11.05.2011 в 18:46:11 #14Ихаааа, ще си имаме нова новеничка железопътна маристрала и така с движението ще идват и парите!!!!
NaN
на 11.05.2011 в 18:42:28 #13жунгръц | 11.05.2011 17:20 от 10 изказали се по темата, половината сме с аватар на тиквоча култ към личността ли надушвам ------------------ Така са кошмарните видения и нощни напикавания!!!
жунгръц
на 11.05.2011 в 18:20:41 #12......и джеди мастъра
жунгръц
на 11.05.2011 в 18:20:03 #11от 10 изказали се по темата, половината сме с аватар на тиквоча култ към личността ли надушвам
JedyMaster
на 11.05.2011 в 18:19:45 #10Бог България Борисов