Конфедерацията на труда КТ „Подкрепа" излезе с декларация, в която настоява да отпадне антипазарната и незаконна наредба за регулиране нарастването на средствата за работна заплата в предприятията с над 50% държавно и общинско участие.

Декларацията приета на конфедеративния съвет на синдиката бе представена на специален брифинг от лидера на КТ „Подкрепа" доктор Константин Тренчев.

Той подчерта, че все още храни надежда и проявява здрав разум, за да не се стигне до конфронтация, макар че има готовност за ефективни действия.
Аз искрено желая да не се стига до там, уточни доктор Тренчев, като припомни парализиращите последствия за икономиката на страната ни през 1992 г. по време на транспортната стачка.

Наредбата, за отменянето на която настояват синдикалистите от" Подкрепа", засяга най-вече работещите в сферата на българските държавни железници, железопътната инфраструктура, столичния автотранспорт, столичния електротранспорт и предприятията в добивната промишленост.

Председателят на конфедерацията на работещите в железниците към КТ „Подкрепа" Росен Зарков подчерта, че в момента фактически ние железници нямаме.
Железопътният състав е на възраст между 20-30 години.
Много малко вагони и локомотиви са внасяни през последните години.

Остаряла и амортизираната е релсовата железопътна мрежа, затова влаковете се движат със средна скорост 48 км/час, което е недопустимо за една железница.

Крайно време е държавата да намери пари и да възстанови поне част от железниците, защото железопътният релсов транспорт като удобен, бърз и евтин транспорт, е оценен отдавна на Запад.

Зарков посочи още необходимостта от увеличаване на заплатата на работещите в железниците и в железопътната инфраструктура, тъй като ниската заплата в момента кара много от работещите в железниците да напускат.

Необходимо е в идеалния център на столицата да бъде обособен район за движение на столичния транспорт, защото в момента е нещо ужасно, поради големият брой автомобили, транспортът във възловите участъци на столицата просто пъпли, заяви от своя страна председателят на синдиката на столичния автотранспорт към КТ „Подкрепа" Петър Пунтев.

Той уточни, че в момента положението в столицата с градския транспорт е повече от ужасно.
Поради огромния брой автомобили, които предизвикват задръствания, столичният транспорт се придвижва на интервали минимум от 20 минути, като в най-неврологичните части се води борба за надмощие в платната между колите на софийски градски транспорт и стотиците хиляди автомобили наводнили столицата.

От друга страна заплатите в столичния градски транспорт са ниски.
Изнервящите условия на работа и ниските заплати не мотивират хората в работоспособна възраст да останат за дълго време шофьори. Имаме непрекъснат отлив на шофьори на автобуси, уточни Пунтев.

Председателят на синдиката на столичния електротранспорт към КТ „Подкрепа" Гинка Димитрова уточни, че „такова чудо каквото има в центъра на София, няма никъде другаде".
Трамваи и тролейбуси, които се движат по една определена линия и не могат да правят големи маневри, не могат да се придвижат поради огромния брой автомобили, шофьорите на които след плащането на определена сума, могат да паркират където си поискат, в това число и да се движат пред трамвайните мотриси.

Димитрова предложи по трамвайните линии да бъде забранено движението на леки автомобили особено в центъра на София.

Синдикалистите очертаха, че наредбата за чието отменяне се борят чрез административен диктат, регулира средства за работна система и отрича цената на човешкия труд и това става, когато България е член на ЕС и Международният валутен фонд е преустановил досегашните си функции.

Лидерът на КТ „Подкрепа" доктор Тренчев уточни, че в четвъртък КТ „Подкрепа" ще има среща с министъра на труда и социалната политика Емилия Масларова, където ще изложат своите искания, които ако не бъдат приети, конфедерацията на труда „Подкрепа" има пълна готовност за протести.