Спестени са 110 млн. лв. за рехабилитацията на железопътната линия Пловдив - Бургас, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков.
Той обясни, че това е разликата между най-ниската оферта от първия търг и предложението на фирмата, която днес бе избрана за изпълнител. На първо място е класиран консорциумът „Джи Си Еф - Ск 13 - Трейс рейлинфра", а цената за строителните дейности по цялото трасе е 316 968 850,42, посочи Цветков.
Транспортният министър подчерта, че проектът Пловдив - Бургас е от изключително голямо значение и с огромни ползи за обществото, защото е „част от т.нар. железопътна „Тракия", която трябва да се движи паралелно с аутобана.
След приключването на проекта ще се постигнат скорости от 130/160 км/ч при средни скорости в момента от около 80 км/ч, а времето за пътуване ще се намали с 1 час и 10 минути. Ползите от това ще са големи, както за самите железници, така и за пътниците, подчерта още той.
Търгът за Пловдив - Бургас бе прекратен в началото на тази година, защото всички оферти надвишаваха с около 30 % индикативната му стойност от 366,45 млн. лв. Това принуди възложителят Национална компания „Железопътна инфраструктура" да повтори процедурата в максимално кратки срокове.
iridium2009
на 28.12.2010 в 18:03:57 #4Да живее Великия кормчия, Председателя МАО.....хиляди жълти китаиски комунисти ше доидат като бригадири да построят железниците, по които БГ ,със средна скорост от 250 км/ч, ше се устреми към тъмното си бъдеще....Успех
Д-р Косев
на 28.12.2010 в 17:55:14 #3Северна България ще изостане в развитието си защото през нея не минават европейските коридори. Всъщност минават, но напряко. По-кофти е да имаш за съсед Румъния в сравнение с огромна Турция и богата Гърция.
slonikon
на 28.12.2010 в 17:49:21 #2ми просто северна България не се вписва добре в македоно-шопската простотия!
Рошко
на 28.12.2010 в 17:35:59 #1Какъв комунизъм , каква демокрация?! Българинът в повечето случаи е мързелив и некадърен, и такъв е бил... Единици са тези, на които трябва да благодарим че изобщо имаме железници днес и това няма нищо общо със системата на управление. В днешно време никой не иска да работи тежък труд, отиди да накараш младите да ти правят железници! В индсутриалните държави тези задачи се изпълняват от "гастарбайтери" или чужденци, но пък те от своя страна имат стимул да го правят, а у нас кой ще дойде?