Споделеното пътуване не е предмет на регулация, тя е за нерегламентираните превози. В класическата му форма споделеното пътуване е когато се поделят разходите за гориво. При него не се генерират приходи.
Това заяви пред БНТ Магдалена Милтенова - председател на конфедерацията на автобусните превозвачи. Заедно с нея в студиото бе и социологът Първан Симеонов, който иска законовите поправки да показват ясно границата между споделено пътуване и нерегламентиран превоз.
"Скептичен съм към възможността споделеното пътуване да бъде регламентирано, защото вече говорим за споделена икономика, натам духа вятърът. Споделено пътуване е едно, нелегален превоз е друго".
Необходимо е разликата да се обяснява постоянно, тъй като сега доста хора бяха уплашени. Законовите поправки не засягат споделеното пътуване, категоричен бе Симеонов.
По думите на Милтенова от бранша са предложили в текста да бъде записано - който извършва по занятие обществен превоз на пътници. Според нея това автоматично ще изключи споделеното пътуване.
Според Евелина Божилова, която е администратор на фейсбук група за споделено пътуване между Пловдив и София, често при споделено пътуване шофьорите поемат по-голяма част от разходите за гориво. Тук нямаме разписания, уговорките стават от врата до врата, екологично е, създават се социални контакти, допълни Божилова.
Опако
на 12.02.2020 в 11:37:42 #1Не съм убеден от термина “занятие”. А, ако не му е занятие? По-скоро трябва да се сложи: “който извършва превоз на пътници, с цел да извлече финансова облага”, като може да се доуточни дали е за себе си или за трето лице.