Средно 163 000 души използват софийското метро на ден само месец след като заработи пълният 18 километров участък от „Младост" до „Обеля".

Ръководителят на „Метрополитен" Стоян Братоев отича почти два пъти увеличение на пътникопотока в този месец.

Той обясни, че е планирано до края на годината тези цифри да са между 140 000 и 150 000 дневно, вече към края на 2010 година пътниците да бъдат 170 000, а през 2011 година - 190 000.
В сравнение с планираното още към днес може да се каже, че дневно близо 20 000 пътника повече от предвиденото се качват на метрото.

Стоян Братоев обясни, че непрекъснато се работи по сигурността на линиите и на трафика.

Вторият лъч на софийското метро ще има отклонение до кв. "Дървеница", а третият лъч, който ще е с "бързи трамваи" ще има отклонение и за кв. "Овча купел".
Това гласуваха днес съветниците от комисията по транспортна инфраструктура на СОС по предложение на "Метрополитен".

Първият лъч ще стига до летище "София", а не както първоначално е прието в далекоперспективен план до "Кремиковци", тъй като е необходимо изграждането на три километрово трасе без никакъв пътнически потенциал, което минава под "мъртвата зона" на летището и под пистите.

От "Метрополитен" АД предлагат при необходимост от транспортна връзка към "Кремиковци" тя да е продължение на третия лъч от бул. "Ботевградско шосе".

Третият лъч на софийското метро няма да има метростанция на пл. "Княз Александър Първи", както първоначално е предвидено, а ще минава от бул. "Ген. Скобелев", по бул. "П. Евтимий" и бул. "В. Левски", където около метростанция "СУ "Св. Климент Охридски" ще има връзка с първия лъч на метрото. Третият лъч ще има и отклонение към "Овча купел", поради повечето живеещи там.