От 9 часа тази сутрин на варненската ж.п. гара не пристигаха и не заминаваха влакове в продължение на няколко часа.
Закъснението ще бъде неопределено засега, тъй като служителите на предприятие "Железопътна инфраструктура" стачкуват, съобщи Радио Варна.
От пресцентъра на БДЖ потвърдиха, че са информирани за закъснението на влаковете във Варна, но не дадоха допълнителна информация за причините.
В 7 железопътни гари новата смяна се яви на работа и не прие дежурството. Това съобщи служител в системата на железниците, цитиран от "Фокус".
В резултат вече има няколко влака, които закъсняват поради неприетото дежурство - пътническият влак от Шумен закъснява повече от час, бързият влак от Русе, пристигащ в гара Варна все още не е пристигнал. Закъснява и бързият влак от Варна за Пловдив.
„Всички сме затормозени от безпаричието - чакаме заплати за месец август. За наше съжаление училищата, ЕОН, банки и всички други на които дължим пари, не ни чакат", споделят служители в системата на БДЖ.
Влаковете от Варна вече пътуват, макар и със закъснение.
Ако преговорите с ръководството на БДЖ, провеждани в София, по повод уреждането на социалните проблеми на железничарите не приключат успешно, възможно е да има проблеми и след 19 часа, когато е следващото дежурство.
Припомняме, в края на миналия месец в Горна Оряховица железничарите протестираха заради забавеното изплащане на заплатите им.
Ние категорично заявяваме, че ще се противопоставим на закриването на инфраструктура в България, посочи още тогава Петър Бунев - председател на Синдиката на железничарите към КНСБ.
"Толкова ли е тежка тази криза, за да закриваме линии на по 100г.", попита синдикът. "Просто искаме да бъдем чути. Това е глас за спасение на железниците", каза Бунев.
Като антикризисна мярка, от НКЖИ намалиха възнагражденията на служителите си с 30 на сто. Според ръководството остатъкът ще се изплаща от 1-ви януари догодина с допустимите лихви.
Julio
на 13.10.2009 в 13:43:01 #14АлиБаба, тея с закриването на държавата ги слушам отдавна. Е държавата си я има и без"великите" соц-боклуци на Тодор Живков. Железница трябва да има, ама да има железница например София-Солун и София-Варна. Ама да има железница Чапръчане-Годеч дето се возят само клошари-гратисчии за да са на топло няма да ги бъде. За клошарите се прави социален дом а машинистите стават шофьори и с това линията изчезва...
alibaba
на 13.10.2009 в 13:31:54 #13До закриващите - вие добре ли сте? - днес ще закрием БДЖ, утре Топлофикация и най-добре да закриваме цялата държава! Като приватизираха ЕОН, ЧЕЗ и ЕВН, какво стана? Тока поскъпна, а за три месечните фактури да не говорим! В Германия, Франция и т.н. нарочно не толерират автобусния транспорт, за да има пари за инвестиции в железопътния! БДЖ трябва да е държавно, но директорите да мислят как да го подобрят, а не как да го ограбят!
Julio
на 13.10.2009 в 13:28:16 #12САМО ЛЕВСКИ, Няма кой да го вземе нащо БДЖ. В далеч по-смислени държави с по-добре развити инфраструктури частните инвеститори избягват железниците. Истината е че железопътният транспорт е транспорт от миналото. Ще трябва да плащаме ние данъкоплатците но поне да плащаме за нещо което наистина превозва хора а не за линии които се движат "празни" целогодишно.
Само Левски
на 13.10.2009 в 13:20:34 #11И АЗ СЪМ ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ НА БДЖ. НЕ МОЖЕ ДА ДЪРЖАВАТА ВЕЧНО ДА ПОДДЪРЖА ГУБЕЩИ ДРУЖЕСТВА. КАТО ЧАСТНОТО КРЕМИКОВЦИ ИЛИ ДЪРЖАВНОТО БДЖ.
Julio
на 13.10.2009 в 13:19:55 #10Нормално е да има железопътен транспорт. Нормално е и той да е на държавни дотации като възможност за евтин и достъпен транспорт. Но това касае само гражданските линии. Линиите които пренасят товари и за които няма работа просто трябва да бъдат закрити или замразени. Беше ясно че със спирането на соц-урода Кремиковци ще загубят работа и служители в БДЖ и портовете. Важно е сега правителството да им осигури възможност за преквалификация и да отиват да бачкат другаде. Това е.
Persil
на 13.10.2009 в 13:16:39 #9Да живее влакът! Чистият, комфортният, точният! Има и такива по света. Макар и на дотации.
lotsopa
на 13.10.2009 в 12:41:42 #8Глупаво е да се опропастява БДЖ - у нас то е силно електрифицирано. Едно по-голямо вдигане на цените на нефта и БДЖ ще се окаже много напред в транспортирането. Просто цените на нефта още не са високи. Лошото на БДЖ като логистика е, че товаренето и разтоварването на стоки става мудно. Докато ТИР-овете действат от врата до врата. НО като се дигнат цените на нефта и това ще се промени.
Wiseone
на 13.10.2009 в 12:33:55 #7Направо да закриват цялото БДЖ - полза от него почти никаква, влаковете вечно закъсняват и вечно са на държавни дотации. Ако се намери начин да го приватизират, не е лошо, но мисля, че безвъзвратно сме закъсняли с това.
kapitalat
на 13.10.2009 в 12:29:43 #6'„Всички сме затормозени от безпаричието - чакаме заплати за месец август. За наше съжаление училищата, ЕОН, банки и всички други на които дължим пари, не ни чакат", споделят служители в системата на БДЖ.' Да ни е честита новата 3-глава ламя със новата им 'социална' политика !
kapitalat
на 13.10.2009 в 12:27:34 #5Бойко няма ли книжка за влак ? Ако не може да управлява влак, това вече ще е новина ! Ако Бойко беше бивш служител на железниците, дали сега щяха да оставят 4000 служители на жп - транспорта на улицата и да мизерстват ? Това може би е нов вид социална политика, която ние /глупавите данъкоплатци/ не разбираме ?
veni_georgiev
на 13.10.2009 в 12:17:56 #4Ало нюз-а, правите ли разлика м/у синдик и синдикалист![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/bduh.gif?_=1446728989)
Минувач
на 13.10.2009 в 12:00:49 #3Планът на БСП за дестабилизация на страната е вече в ход.
Само Левски
на 13.10.2009 в 11:59:26 #27 железопътни гари новата смяна не е приела дежурството, закъсняват влакове 13 октомври 2009 | 10:36 | Агенция "Фокус" Варна. В 7 железопътни гари новата смяна се яви на работа и не прие дежурството. Това съобщи за Агенция „Фокус” наш читател, служител в системата на железниците. В резултат вече има няколко влака, които закъсняват поради неприетото дежурство – пътническият влак от Шумен за Варна закъснява повече от час, бързият влак от Русе, пристигащ в гара Варна все още не е пристигнал. Закъснява и бързият влак от Варна за Пловдив. Всички сме затормозени от безпаричието - чакаме заплати за месец август. За наше съжаление училищата, ЕОН, банки и всички други на които дължим пари, не ни чакат, пише в писмото.
Само Левски
на 13.10.2009 в 11:59:10 #1Бойко се шлея по чужбина а проблемите не чакат.