Броят на издадените билети от по 10 лева на пътници без билет или карта в градския транспорт за миналата година е 70 636, съобщиха от Центъра за градска мобилност. Сумата е достатъчна за покупката на два чисто нови автобуса.
Статистиката сочи, че за 2009 г. са издадени близо 69 хиляди такива билети, а за 2007 г. и 2008 г. - по над 90 хиляди.
За 2010 г. издадените наказателни постановления на пътуващите, които са отказали да заплатят глобата от 10 лева, са близо 3 800 броя. Общата им стойност е приблизително 265 600 лева.
Билетът за нередовен пътник е един от начините за „нелегалния пътник" да продължи пътуването си в градския транспорт, макар и на десетократно по-висока цена.
Общината заяви намерение да увеличи глобата за нередовен пътник двойно - на 20 лева, за да накара пътуващите в момента гратис да си купуват билети, припомня радио София.
За миналата година в Центъра за градска мобилност са постъпили 479 жалби срещу контрольори - с 47 по-малко отколкото през 2009 г. 90% са от пътници без билет, преобладаваща част от които са отказали да заплатят глобата. Те посочват, че са неправомерно санкционирани поради избирателно поведение на контрольорите или избирателна проверка на билетите и картите.
Общото наблюдение е, че хората, пътуващи без билет, не са равномерно разпределени през целия ден. Гратис се пътува най-често вечерта и то след 20.00 часа, както и в ранните сутрешни часове.
Освен нежеланието на пътуващите без билет да платят един лев, честа причина за пътуването гратис е и липсата на билети у шофьорите.
XAOC
на 28.04.2011 в 17:49:11 #7А сега по темата. Някой знае ли колко пари са дадени за заплати на контрольори и платени дежурства на служитери на МВР по спирките? Може пък да се окаже, че тази схема води до число с отрицателен знак след теглене на чертата.
XAOC
на 28.04.2011 в 17:45:13 #6Контрольор и на снимка да го видиш - удари го в лицето! Винаги съм пътувал гратис и никога не съм бил глобен.
breza
на 26.04.2011 в 19:23:53 #5да,сега ми се иска да накарате и циганъорите да си плащат..
Venera
на 26.04.2011 в 13:56:54 #4При така функциониращата система за таксуване в градския транспорт глобите са единственото решение, както и повече контрольори! Не може едни да бъдат "балами" и да си плащат, а други да се правят на "тарикати". За да има добър транспорт, трябва да има и приходи, иначе не става..
tashunko_sapa
на 26.04.2011 в 13:20:44 #3Е, нЕма по-ТЪПИ хора от милиционерите-общинари, ейййй! То невежеството е СИЛА, както знаете! ЕСТЕСТВЕНО, че не това е начинът, но как тъпите фуражки от ГЕРБ (а и други) да разберат, че НЯМА да стане със санкции...просто в цял свят е доказано от мноооого отдавна, че НЕ това е начинът!!! Защо непрекъснато се случват на такива места необразовани, невежи и неграмотни хора....я за кметове (пожарникари нек'ви, учителки по руски - за София) и подобни недоразумения в другите ни градове ???
Meteora
на 26.04.2011 в 13:03:41 #2Какво е това "Градски транспорт" и има ли той почва у нас!?
boris
на 26.04.2011 в 13:01:07 #1А някой от СКГТ, може ли да ми обясни, защо във всеки друг голям български град в автобусите има кондуктори които просто ти продават билети и няма как да има гратисчии. И може ли някой от СКГТ, да ми обясни, защо когато няма от къде да си купиш билет, защото будките затварят в 7 часа, не можеш да си купиш от шофьора "защото му били свършили"? Ми дайте на всеки шофьор по 500 кочанас билети и те никога няма да му свършат. Скъпо е да ги напечатате ли?