20 милиона лева ще отдели кабинетът за довършване на метрото.

Това заяви премиерът Станишев преди заедно със столичния кмет да направи обиколка на завършения участък на метрото от Софийския университет до Младост 1.
14 милиона лева пък ще бъдат отпуснати за вагони.

Проблемите с трафика в София са един от най-сериозните добави той. Развитието на инфраструктурата винаги е било приоритет на това правителство, коментира още премиерът.

След близо два-три месеца софиянци ще имат една изключителна придобивка, с която ще се реши проблема с трафика, заяви от своя страна кметът Борисов.

Посланикът на Япония у нас Цунехару Такеда обясни, че трасето е изключително трудно.
Тук има много културно исторически забележителности, които трябва да бъдат запазени, коментира той.

По думите му, България и Япония отбелязват 50 години от възстановяването на двустранните си отношения.
Посланикът  пожела изграждането на метрото да се превърне в символ на приятелство между двете страни.

Участъкът „Младост І- Младост ІІІ - бул.Цариградско шосе" има дължина 2,2 км, 2 метростанции и подземен паргинг под бул. Цариградско шосе с 2000 паркоместа.

На церемонията присъстваха главния архитект на София Петър Диков, областния управител Тодор Модев и представители на общината.

Премиерът и кметът на София се качиха на дрезина, с която разгледаха строителството на метрото.
В Младост 3, където трябваше да направят първа копка, на отсечката на метрото до Цариградско шосе, двамата бяха посрещнати с греяно вино.

Кметът обясни, че самото пътуване е било студено.

До 39 месеца предстои да бъде изградено трасе от 2 200 метра, както и подземен паркинг с над 1 500 места. Това, което видяхме са огромните усилия, които ще дадат възможност София да си отдъхне, коментира Борисов.

Той се надява европейката инвестиционна банка да отпусне средства и за изграждане на отсечката до бизнес парка в София.
Кметът покани премиера на 6 май да преминат вече с метро отсечката, която днес са преминали с дрезината.

Станишев покани от своя страна Борисов на 18 февруари да се включи в дискусия за икономическата криза.

От десетилетия метрото е важен въпрос, чието решаване очакват столичани, заяви премиерът. Надявам, че строителите ще работят с добър темп, добави той.

Станишев подчерта, че първият проект по оперативна програма Транспорт, одобрен от правителството е именно разширяването на метрово. Постигнахме не малко за икономическия растеж, подчерта той.

По думите му, в контекста на икономическа криза, публичните инвестиции, инфраструктура, метро, детски градини са от изключителна важност.

Това кофинансиране на Европейската банка е много добро доказателство за сътрудничество между София и ЕС. Това заяви Жан-Мари Арно от европейската инвестиционна банка. Заемът, който се отпуска от банката е дългосрочен и той е предназначен за дългосрочни проекти.