Изготвен е проект за изграждане на пешеходен подлез на линията край Захарна фабрика, като в момента тече процедура за избор на изпълнител, съобщават от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Предстои сключване на договор и начало на строителните дейности. "Очаква се изграждането на съоръжението да започне до средата на месец юни. По предварителни разчети, стойността на подлеза ще бъде около 1 300 000 лв., които ще бъдат отделени от бюджета на НКЖИ. Апелираме гражданите за търпение и разбиране, както и гражданско самосъзнание и спазване на правилата за движение".

Пресичането на жп линията на нерегламентирани места между гара Горна баня и Захарна фабрика е незаконно и хората, които поемат този риск, го правят на собствена отговорност.

Това стана ясно от съобщение на НКЖИ относно нерегламентирани пресичания на жп линията. „Във връзка с излъчени репортажи с неточна интерпретация на фактите и местата в междугарието Захарна фабрика - Горна баня, уточняваме, че: Районът между гара Горна Баня и Софийския околовръстен път е част от Пета главна жп линия (София - Кулата), където в разстояние на 450 метра има няколко незаконно обособени пешеходни пресичания на жп линията през около 75 метра.

Обръщаме внимание, че незаконните пресичания в района са формирани вследствие на нерегламентирано преминаване на пешеходци през железопътната линия на тези места и дейността на лица извън структурите на Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Всички пресичания са извършени и се извършват незаконно, без съгласуване с Компанията и са отговорност на самите нарушители. Мястото НЕ Е ПРЕЛЕЗ, не е категоризирано или заведено в картотеката на жп прелезите или пешеходни пътеки на Национална компания „Железопътна инфраструктура", пишат от НКЖИ.

В наредба № 4 за железопътните прелези се определя начинът и местоположението на пресичане на жп инфраструктура - чрез подлез, надлез или прелез. Според изискванията на нормативните документи не се допуска жп линия с категория „железопътна магистрала", каквато е линията София - Кулата и посоченият участък от нея, да бъдат пресичани на едно ниво, т.е. с прелез. Отделно, мястото е в крива и няма необходимия обзор и видимост за пресичане на едно ниво.

Напомняме, че прелез е пресичане на едно ниво, обща точка на автомобилния път с жп линия. Като пълноправен член на Европейския съюз, отговорността на НКЖИ по отношение на безопасността на прелезите се повиши.

"Пешеходците и водачите на ППС преминават на свой риск и отговорност през прелезите. Отговорност на всеки един е спазването на правилата за движение при преминаване през жп прелез, както и пресичане на жп линията само на определените за това места. Призоваваме медиите за отговорно отразяване на фактите и събитията, при излъчване на нерегламентираните пресичания на жп линията, за да не се поощрява неспазването на правилата и извършването на незаконни действия, които застрашават живота на всички участници в движението. Не на последно място, се руши имиджът на железницата и се нагнетява отрицателно отношение към железопътния транспорт", се посочва в позицията.