Варненските таксиметрови шофьори искат въвеждането на "празнична тарифа" за превоз на пътници. Това заяви председателят на таксиметровия синдикат "Авто 94" във Варна Димчо Иванов.
Той поясни, че българските таксиметрови шофьори настояват да бъде въведен европейски стандарт за таксиметров превоз. „При този стандарт има четири тарифи - дневна нощна, междуградска и празнична. Всеки, който работи на празнични дни получава по-високо заплащане на труда си", подчерта той.
По думите му при нас това нещо не може да стане веднага, защото апаратите трябва да се пренастроят или да се закупят нови, което е дълъг процес.
От бранша настояват още ограниченията в цената за начална такса, повикване и престой да бъдат премахнати, информира varna24.bg.
Съществува практиката граждани сами да предлагат услугата на същата тарифа, като на връщане от работа събират от автогарата хора, които се прибират към същия град и така си избиват парите за бензин, алармира още Иванов. Според него трудно обаче може да се накаже подобна незаконна дейност, тъй като няма и как да се докаже, че съответният човек е качил в личния си автомобил непознати хора срещу заплащане.
бББ
на 14.09.2011 в 06:45:59 #20Не мога да разбера какво искат - като компанията, за която работят ги притиска с някакви условия, да напуснат и да карат като индивидуалисти.
countach
на 14.09.2011 в 00:26:29 #19gg_ | 13.09.2011 19:41 явно не си стъпвал нито във варна, нито в бургас. там ако сте повече от 1 човек в такисито обикновенно излиза по-ефтино от градския транспорт....
Bludniq_Sin
на 13.09.2011 в 23:20:16 #18да ги колят по гетата, да им рецат гумите .. да ги стрелят и бесят наглите копеленца .. няма по нагло от контрольор, бакшиш и катаджия като бакшиша освен всичко останало и мирише!!!
БаткоБойко
на 13.09.2011 в 21:52:08 #17искали да се махнат ограниченията за повикване и първоначална такса !?!?!? Хахахахахааа Баси наглеците с други думи искат следното : - Викаш си такси то идва , излизаш до колата и хоп - кво да видиш вече дължиш 20лв за повикване !!! - Вдигаш ръка вечер и спира такси, качваш се и хоп изненадааа - Дължиш 20 лв първоначална такса , ако мрънкаш с таксито отиваш в полицията Бакшиша пуска касовия бон и плащаш !!!!! така че мнооого малки промени искали от "бранша"....
gg_
на 13.09.2011 в 20:41:32 #16в интерес на истината такситата в софия трябва да са най-скъпи защото е кошмар да се кара.. особено когато няма никакъв контрол по улиците.. пълна анархия е .. така че не им завиждам на софийскита таксета.. иначе за варна и бургас са на принципа "ден година храни" там в такси не се качвам ако не е животоспасяващо
Kurin
на 13.09.2011 в 20:36:20 #15По тая логика и магазини, барове, ресторанти, бензиностанции и т.н. по празниците с по-високи цени!
Miki
на 13.09.2011 в 20:11:19 #14Значи аз нямам право да плащам на когото си искам за да ме закара до някъде. Непременно трябва да взема такси ли? Значи като се съберем 4 колеги и платим на един от нас да ни кара на работа и да ни връща със собстения си автомобил е престъпление? Абе тези данъчните са психясали на тема пари. Алчни гадове!
shtarkel
на 13.09.2011 в 18:17:51 #13Тия помияри цяло лято возят на празнични цени!На какви се правят точно!?Бакшишите са най-големите отрепки на планетата!
sofeto
на 13.09.2011 в 18:01:48 #12Регистриран на: 09.09.2006, 19:04 13. НаблюдателЕ | 13.09.2011 16:58 @ sofeto: Задължение е на местните власти да регулират броя на такситата чрез лицензите, които раздават. е, и
НаблюдателЕ
на 13.09.2011 в 17:58:59 #11@ sofeto: Задължение е на местните власти да регулират броя на такситата чрез лицензите, които раздават.
sofeto
на 13.09.2011 в 17:50:43 #10според мен такситата са прекалено много особено в София. Днес много хора имат собствени или служебни коли и от таксита нуждата е малка. В моментите на празници, когато нората са подпийнали и имат нужда от такси услугата им е лоша (чака се много) и повишават тарифата до безкрайност.С други думи на тях грда не може да разчита. От друга страна си правят стоянки където си изберат из идеалния център без да плащат тарифи като синя зона или 2/3лв на час. Или платен абонамент 700лв за 1 място. Тези типове само увеличават задръстването и претрупват центъра с коли. Излишни са!
Минувач
на 13.09.2011 в 17:11:07 #9В някои страни има сайтове, където всеки може да обяви на коя дата от колко часа и от кое място тръгва за друго населено място. Договорката решава редица финансови проблеми на по-бедните хора.
Astarot
на 13.09.2011 в 16:58:17 #8Който иска празнична тарифа, да си кара на такава, стига да я сложи на видно място. Да забрани на конкурентите си да возят на тарифа по-ниска от неговата, противоречи на всички принципи на свободния пазар.
Sven
на 13.09.2011 в 16:46:59 #7А може пък да е добре да им се удовлетворят исканията. Падат всякакви ограничения, нека си возят на 10 лв/км. и да работят на четворни тарифи по празниците. От това рязко ще спадне потреблението на услугите им и по естествен път повечето от тях ще фалират. Така пазара на таксиметрови услуги по естествен път ще се регулира. Единственото условие е цената да е обявена с много големи цифри, задължително да издават фактури а касовите им апарати да са вързани към компютъра на Дянков.
НаблюдателЕ
на 13.09.2011 в 16:45:15 #6Естествено е председателят на таксиметровия синдикат да си иска: - безброй тарифи - да няма ограничения отгоре на тези и други тарифи - да му бъдат публикувани исканията в медиите - и да се позовава на някакъв европейски "стандарт" (да беше го цитирал, че и ние да се запзнаем) И тук е мястото на съответната *местна* власт да му покаже среден пръст с подходяща големина и му посочи какви са практиките на таксиметровите услуги в някой, много добре уредени, европейски страни: - единна тарифа за ден/нощ и праздник - единна тарифа за *всички* таксиметрови фирми в населеното място - отсъствие на такса за повикване - състояние на таксиметровите коли: големина, възраст и състояние на колата - изисквания към водача на колата и му изясни кой на кого служи в таксиметровите услуги :-)
Eager
на 13.09.2011 в 16:43:26 #5апропо, забравих да вметна - ню йорк е 8 милиона в самия град, 18 милиона с околията според уикипедия. също от там: "аs of February 2011 New York City had around 4,300 hybrid taxis, representing almost 33 percent of New York's 13,237 taxis in service" - 13 хиляди! софия колко е голяма, а? да има 2 милиона със студентите...
Eager
на 13.09.2011 в 16:39:15 #4"Според него трудно обаче може да се накаже подобна незаконна дейност" а ако пътуваме с приятели към морето незаконно ли е? а като возя приятели на приятели и всъщнсот не ги познавам? каква е раликата? да ти сера в устата бакшиш смотан, че си ходи весо произволния у дупница и че ви плаща междуградско. също така всяка от големите фирми си има ценоразпис за междуградски превози - до пловдив толкоз, до варна - толкоз - това законно ли е да те еба? облага ли са, а? нещастници синдикални... нямам нищо против тарифата на такситата да се изчислява спрямо цената на газта/метана/бензина/? и да се актуализира от време на време - всичко поскъпва и се усеща. но! както каза колегата по-горе: - задължитено да поддържат елементарна хигиена (има хора дето я поддържат, но масата са животни които не ги боли, нали е на чорбаджията вмирисяния авенсис) - задължително да спязват цената на апарата, а не да ми се пазарят (случи ми се 4 пъти тая година) - задължително да вземат клиенти за какъвто и да е курс (не да ми стоят 4 часа на стоянката и да чакат курс до банкя) - да спрат да цакат чужденци и хора от провинцията (а не да ми взимат по 60 евро от летището до младост само щотото момичето е за пръв път в България. чужденец =/= милионер) има и нещо друго - гледам сега през прозореца на офиса 6 свободни таксита висят и чакат. на стоянката малко по-надолу е същото. така е и на следващата. скоро гледах един документален от мисля 2010 година, където казаха, че в ню йорк има 12000 таксита. просто толкова разрешителни са издали. в софия по данни от 2008-ма някъде имаше 15000 (само регистрирани, законни!) автомобила, кой знае още колко с надрани лепенки от типа "а да аз тъкмо отивах в даи да подновя" - а я гледаш е елипсовидна модел 2007-ма. да се ограничи броя на такситата спрямо населението, както е с нотариусите! така ще има по-малко коли, по-малко грубияни и некадърници, и средностатистическия бакшиш ще вози хора вместо да гледа телевизия и решава кръстословици по спирките. как може да ми се оплакват, че клиентите били намалявали, след като броя на такситата се увеличава непрекъснато?
autobahnracer
на 13.09.2011 в 16:19:22 #3Пак ли са им малко парите? Алооо от каране на такси милионер не се става!!! Какво да кажат университетските професори, които са по-интелигентни от всички таксиджий в България взети заедно, а получават по 500-600 лв на месец ?
illuminat
на 13.09.2011 в 15:54:28 #2gg_ | 13.09.2011 14:29 а не искат ли тарифа "искам-да-стана-милионер-от-каране-на-такси"? ____________________________________________________________ това ме спука от смях
gg_
на 13.09.2011 в 15:29:17 #1а не искат ли тарифа "искам-да-стана-милионер-от-каране-на-такси"?