Агенция за приватизация издаде сертификат за допускане на 3 фирми, подали документи за съответствие с предварителните квалификационни изисквания в двустепенния конкурс за продажбата на до 99,99% от капитала на "България Ер" ЕАД, София.
В конкурса ще бъдат допуснати общо трима кандидати, като сред тях е "Балкан Хемус Груп" ЕАД, София, която е част от варненската икономическа група ТИМ и собственик на "Хемус Ер".
Другата компания, допусната до конкурса, е италианската "Еър Уан - България" ЕООД, който е част от "Air One S.p.A". През 2002 г. бързоразвиващата се италианска авиокомпания бе отрязана от синдиците на "България Ер" за доставка на самолети на лизинг срещу част от приходите от продажби на билети. В края на м. г. двете компании се договориха да подпишат договор за сътрудничество и "Еър Уан" предложи да участва в оздравителния план на българския авиопревозвач.
"Еърлайнс България" АД, което е 100% собственост на "Егейски Авиолинии" АД, Гърция /Aegean Airlines S.A., Гърция/ е третата компания, бореща се за българския авиопревозвач.
Допуснатите кандидати ще имат право да закупят информационен меморандум и да подадат предварителни оферти до 14 часа на 17 август 2006г.
Припомняме, че документи за съответствие с предварителните квалификационни изисквания в конкурса бяха подали и от "Йорк България Инвестмънтс I Лимитид" ЕАД, но агенцията не е допуснала американската компания до участие в конкурса.
Според стратегията за приватизация на "България Ер", всеки един от тримата избрани участници, имат приходи за последните две години от по 150 млн. евро и над 750 хил. превозени пътници за периода.
pallini
на 07.08.2006 в 22:17:10 #1Една проста сметка показва, че за 2 годищин период Хемус Еър е имал по над 210000 Евро на ден кеш флоу!? При средна цена на билет150-180 евро това са 1400 пътника на ден. При средно 40-50 души ( с наетите хвърчила от Виаджо еър) това за 30-40 самолета или при 10 часа дневен трафик -3-4 самолета на час. Че то е по вече от Фин еър бе. Егаси пичовете.