Въпреки, че август е пиковият месец за летен туризъм, втората половина на месеца остава част от силния сезон дори да има понижение в цените на някои места. Това заяви пред bTV председателят на Института за анализи и оценки в туризма проф. Румен Драганов.

Той очаква силен сезон до края на август. "Но в момента, в който се появи прогноза за дъжд, клиентите реагират бързо и търсят изгодни оферти. За организираните пътуващи няма да се усети това падане на цените, но за тези, които в последния момент решават, е различно", коментира Драганов.

Туристите, които не са планирали почивката си отрано и се записват в последния момент, могат да се възползват от по-ниски цени, особено в хотелите с по-ниска категория. Намаленията могат да достигнат до 20% във втората половина на август, а след 15 септември — дори до 50%.

Правителството създава единно звено на туристическия имидж?

Правителството създава единно звено на туристическия имидж?

Структурата ще съществува под формата на национален фонд "България днес и утре"

Драганов посочи, че българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите, където туроператорите очакват най-голям интерес. Много хора разчитат на втори дом, семейни имоти или малки къщи за гости. Все пак интересът към 4- и 5-звездните хотели расте, особено за уикенд пътувания.

Въпреки че темата за удължаване на летния сезон не е нова, според експертите все още липсва ясен стратегически подход.

Удължаването на сезона става с нови продукти на стари пазари, изтъкна Драганов.

Според него, дори и самолетите да летят с празни седалки, те могат да се запълнят с туристи, ако се предложат алтернативни продукти, като винен туризъм, СПА, кулинарни уикенди или културни събития.

България е пета по ръст на туризма в Европа

България е пета по ръст на туризма в Европа

Боршош отчита добра чистота на плажовете ни