Създаване на централизирана структура, която да управлява изграждането и налагането на единен бранд на България, с основна цел издигане на имиджа на страната - такова намерение е включено в правителствената законодателна програма за втората половина от 2025 г., приета тези дни, съобщава в. "Сега".

Министерството на туризма е отговорник за законопроекта, чието придвижване се планира в първите седмици на есента.

Структурата ще съществува под формата на национален фонд, който ще се казва "България днес и утре". Той ще е на бюджетна издръжка, с организационна самостоятелност, ще го управляват надзорен съвет и изпълнителен директор, ще отвори регионални и чуждестранни офиси - почти цяло министерство.

България е пета по ръст на туризма в Европа

България е пета по ръст на туризма в Европа

Боршош отчита добра чистота на плажовете ни

Сред целите на бъдещия закон, с който ще бъде учреден фондът, се посочва "разработване и внедряване на единна концепция за представяне на страната на международно ниво".

Надеждата е единното звено да реши проблема с некоординираните и често противоположни инициативи за представяне на България като туристическа дестинация от различни институции и частни лица. Органът трябва да отговоря за провеждането на координирана стратегия, да следи за интелектуалните права. Освен на бюджета, той ще разчита на публично-частни партньорства, спонсорства, дарения и европейските фондове.

Участниците в този бизнес отдавна считат липсата на единни лого, стратегия, пазарни концепции и т.н. за ключова негова беда. Исканията такива да бъдат изработени е една от постоянните мантри в туризма ни.

България се нареди сред 7-те най-изгодни страни за туризъм в Европа

България се нареди сред 7-те най-изгодни страни за туризъм в Европа

Според класация на "Таймс Ентъртейнмънт"