Използваното в англоезичните страни съкращението BYOB на шведски звучи малко по-различно, но идеята е същата, информмира Money.bg.

Мебелната верига IKEA, която е известна с достъпните си цени на вътрешно обзавеждане, въвежда от днес във всичките си американски магазини пазаруване на принципа "Bring your own bag" (носете си собствена торбичка).

Също от днес, веригата ще изисква от американските си клиенти да й заплащат по 5 цента за всяка найлонова торбичка, която използват, за да отнесат стоките си у дома, съобщава списание Newsweek.

Идеята тук не е да се гони по-голяма печалба (както много хора у нас сметнаха, че веригите магазини в България целят след 1 януари, таксувайки торбичките по 10 ст.), а по-скоро да се ангажира обществото да пести найлона и да използва чантички за многократна употреба.

IKEA, както и много други магазини по света, се опитват по този начин да припомнят на потребители, че безплатната торбичка днес би струвала на планетата ни много повече утре, тъй като найлонът се разгражда изключително трудно.

"Претъпкваме Земята с пластмаса и найлон", коментира днес говорителя на IKEA. В магазините на компанията ще се продават и популярните "Big Blue Bags", които са торби за многократна употреба и ще струват 59 цента.

"Искаме да накараме клиентите ни да се замислят, колко найлон употребяват дневно и какво става с него след като го изхвърлят". IKEA разполага с 29 обекта в САЩ, така че резултатите от програмата може да са много сериозни.

Когато IKEA въведе подобна цена за найлоновите си торбички във Великобритания, употребата им е намаляла с 95%, според представители на компанията. Според прогнози на IKEA, употребата на найлонови торбички в САЩ може да се редуцира на половина от 70 млн. на 35 млн. само през първата година от стартиране на програмата.