Цените на горивата се размразяват от днес, тъй като изтича едномесечният мораториум върху тях, съобщи БНР.
Търговският директор на "Петрол" Иван Костадинов заяви, че за изминалия месец не са понесени щети от бизнеса, но има пропуснати ползи. Той отхвърли възможността мораториумът да бъде продължен и изтъкна, че потребителите са били облагодетелствани, без да го почувстват.
"Единствените облагодетелствани от този мораториум са потребителите. Въпреки че те не го разбират. Трудно може да ги убедим в това нещо, когато цената е 2,40 -2,50, но фактът е такъв, истината е такава", заяви Костадинов.
Председателят на Националната транспортна камара Койчо Русев прогнозира, че до два месеца горивата ще поевтинеят с около 20 стотинки за крайните потребители, след като по-рано този месец правителството прие исканията на превозвачите.
sheitan
на 26.04.2011 в 23:53:43 #64Ачка ама само не знам кога ще се случи това и дали вобще ще се случи, всеки ще си каже: - ми аз имам пари, да се оправят цървулите, други ще излязат с оправдание, че са на работа и те така.
Да аз карам само на нафта контрабанда или ако има да се открадне от някъде (цените по бензиностанциите не ги и знам какви са), но и на двата протеста бях и на ТРЕТИ ЩЕ ИДА И НАДЯВАМ СЕ ТОЙ ДА Е ПО МАСИВЕН, ТРАЕН И ЕФЕКТИВЕН!
ДА ИЗЛЕЗЕМ, ДА ЗАТВОРНИМ, НО НЕ САМО СОФИЯ И ИЗХОДИТЕ НА БЪЛГАРИЯ И ДА ИМ ПОКАЖЕМ, ЧЕ НЕ ТЕ ( ГЕРБОНИСТИТЕ ) СА ДЪРЖАВАТА, А ДЪРЖАВАТА, ТОВА СМЕ НИЕ НАРОДЪТ !!! 
thunderlord
на 26.04.2011 в 14:17:02 #63Най-малкото в света се прави, ама не, ти знаеш по-добре от цял свят, че е неефективно, па отгоре на всичкото аз съм го правил и знам, че е ефективно. Навсякъде по света употребата на биодизел е регулирана със ЗАКОН , щото ако се остави на правото на свободния избор ... никой няма да употребява тези лайна
Второ ... все още се водят войни за петрол
а неза слънчогледови ниви

rusnache
на 26.04.2011 в 13:49:48 #62Да бе тъндъре, като го правиш по български отглеждаш слънчоглед в Добруджа, преработваш в Кърджали и го транспортираш с 35 годишен ДАФ който гори 55/100, може и да си прав, но при нормално съвременно производство става без проблем. Най-малкото в света се прави, ама не, ти знаеш по-добре от цял свят, че е неефективно, па отгоре на всичкото аз съм го правил и знам, че е ефективно.
thunderlord
на 26.04.2011 в 13:46:43 #61А за олиото - тея твойте сметки са уникални. Сметахти ти тогава, колко литра олио ти се получават от 1 декър земя и колко литра нафта изразходва трактор Джон Диир за да го обработи, получаваше се 0.3 литра нафта срещу литър олио, ама те с теб да спори човек е все едно с радиото. Сметнал си ... простотии , и не ми слагай саде нафтата на трактора ... от семето до биодизела има много моменти на нафторазход

rusnache
на 26.04.2011 в 13:41:57 #60Тъндъре, тъндъре, нема оправия с теб. Сега почна да спориш за въздуха и самозапалването. Както и да е, до сега не съм видял някой да прокарва през тръбопровод светли горива на повече от 2 атмосфери.
thunderlord
на 26.04.2011 в 13:33:34 #59Второ не може да е под много голямо налягане, защото има риск да се самозапали.
Горенето е процес изискващ задължителното присъствие на Кислород ... който в тръбата няма откъде да дойде ...
Ако не вярваш ... прекъсни подаването на въздух към двигателя на един дизелов автомобил и пробвай да запалиш

rusnache
на 26.04.2011 в 13:32:13 #58Тъндъре, кажи честно, на идиот ли се правиш или спориш за да дразниш? Обяснява ти се като на човек - горивото по закон трябва да се намира в складове лицензирани от агенцията. Обясних ти, че лукойл ще трябва да покаже толкова, колкото им е складовата база в България. До тази складова база няма навсякъде тръбопроводи и тн и тн. Второ, не всички складови бази на Лукойл са лицензирани от агенцията. Но има едно голямо но, агенцията определя сама на кой какъв процент да каже, и като каже на Гошо 40% това не значи, че на Лукойл не е казала - 0.001%. А за олиото - тея твойте сметки са уникални. Сметахти ти тогава, колко литра олио ти се получават от 1 декър земя и колко литра нафта изразходва трактор Джон Диир за да го обработи, получаваше се 0.3 литра нафта срещу литър олио, ама те с теб да спори човек е все едно с радиото.
Цалюге
на 26.04.2011 в 13:29:52 #57Кога народа се дигне със 100 000 коли да блокира за 3 дни София - никво мърдане, без транспорт, и т.н., да видите как бензина изведнъж ще падне с лев... Щото кога падат световните цени на петрола няма пропорционално поевтиняване на бензина в България, така както е в Америка, например... И изведнъж ще се окаже че Лукойл и Петрол са на печалба и при лев и 30 за литър... Ама Бай Коце правилно го е казал: Ганьо е мазохист - псува, плюе, и си бара клитора!!!
thunderlord
на 26.04.2011 в 13:26:28 #56Но пак ти обяснявам, ако ще 10 милиона тона да събира тръбата, тя не е резервуар, може да играе ролята на буфер, но те трябва да покажат в резервоар горивото. То това лесно се доказава ... вкарваш определено количество в тръбата ... и изкарваш някакво количество до достигане на първоначалното налягане ... изкараното количество трябва да съответства на вкараното ... което значи , че тръбата е пълна Водиме същия спор като с олиото, дет ми обясняваше, че с един литър нафта не мога да обработя плош от която да изкарам един литър олио. Не можеш ... сметката е 1.9 литра нафта разходваш ... получаваш литър олио

rusnache
на 26.04.2011 в 13:19:24 #55Тъндъре, ти наистина ли ги мислиш тези работи? 60см тръба на Лукойл ходи ми я заснеми и ми я покажи, после говори глупости. Второ не може да е под много голямо налягане, защото има риск да се самозапали. Та както и да е, относителното тегло се мери при 15 градуса по целзий в спокойна среда. Но пак ти обяснявам, ако ще 10 милиона тона да събира тръбата, тя не е резервуар, може да играе ролята на буфер, но те трябва да покажат в резервоар горивото. Водиме същия спор като с олиото, дет ми обясняваше, че с един литър нафта не мога да обработя плош от която да изкарам един литър олио.
thunderlord
на 26.04.2011 в 13:07:45 #54Регистриран на: 21.05.2007, 11:17 69. rusnache | 26.04.2011 11:46 Тъндъре, математик си та мамата си трака, казах ти диаметър 1м, в един метър се събират - 785л вода, при относително тегло на бензините 0.73 - 0.77 се получават - 589кг в метър, в един километър демек се получават - 589 тона, за 100 км са 58 900 тона. Ако ще и 1000 километра тръбата не може да бъде склад. Второ тръбите на Лукойл са Ф220мм, сега си го сметни пак - 38л са в един метър. Сто коча по 2 мъди равно на 200 коча...
тази плътност на горивата от около 0.750 кг/литър е при налягания около атмосферното ... В тръбата , налягането е много по-високо , демек плътността е много по-висока ...
И понеже като ученик лично съм апашувал тръбопроводи ... да ти кажа
, че диаметъра е около 65-70 см. и като перфорираш тръбата , нафтата излиза на фонтан близо 15-16 метра

rusnache
на 26.04.2011 в 12:46:50 #53Тъндъре, математик си та мамата си трака, казах ти диаметър 1м, в един метър се събират - 785л вода, при относително тегло на бензините 0.73 - 0.77 се получават - 589кг в метър, в един километър демек се получават - 589 тона, за 100 км са 58 900 тона. Ако ще и 1000 километра тръбата не може да бъде склад. Второ тръбите на Лукойл са Ф220мм, сега си го сметни пак - 38л са в един метър. Ако искаш да спориме за нещо кажи, че за това не е спор, а се опитваш да ми обясниш как тръбите на лукойл им действат като буфер, е да бе ама не, тръбата трябва да е с диаметър около 60 метра за да може да бъде буфер за един месец.
thedreamer
на 26.04.2011 в 12:41:35 #52Че да не би Лукойл да е построил Нефтохим? Както казах цените на горивата в България не се определят от пазара, а от другарите монополисти Лукойл!
thunderlord
на 26.04.2011 в 12:37:43 #51Регистриран на: 06.06.2009, 18:06 61. thedreamer | 26.04.2011 11:32 Пазарна икономика в България няма и цените на горивата у нас не се определят от пазара! Защо да няма пазарна икономика
Кое пречи на Шел ... да дойде да построи рафинерия и да продава по-евтино от Лукоил 
JB
на 26.04.2011 в 12:36:21 #50Бай Коце | 26.04.2011 11:18 Това е свободен пазар. Данъци и акцизи се определят от държавата. Пе4албата - не. Може да си продават бензина ако искат и с по 5 лева пе4алба. На който не му изнася, да се изнася. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Бай Коце, Фирмите имат и социални задьлжения - ако карат така както ти предлагаш няма да има хора и целата патаклама ще свьрши. Без хора нема пари, печалба, икономика ...
thunderlord
на 26.04.2011 в 12:33:25 #49каква е логиката един работник на бензиностанция в България да получава 400лв а в Словения 700 евро? Логиката е следната ... в Словения рафинериите са ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ , със Закон

parcuc
на 26.04.2011 в 12:32:00 #48Не знам кой ни лук ял, ни мирисал, ама всичките цени в Бг са разчертани при ниво от 150долара за барел. После цената на петрола падна, но останалите цени си останаха същите. До този момент когато се вдига петрола на 124долара и цените трябва да се увеличат за пореден път, т.е реално цените отговарят на петрол за над 150долара за барел. Това е истината.
thedreamer
на 26.04.2011 в 12:32:00 #47Пазарна икономика в България няма и цените на горивата у нас не се определят от пазара!
psp_11
на 26.04.2011 в 12:29:30 #46Бай Коце | 26.04.2011 11:18 Има хора в България, които не могат да се изнесат.. То има далева при изнасянето на хора и органи, ама мисля, че е забранена. Дали ще стане бензина 5 лв.? От къде реши, че българина може да понесе 3-3.5 лв за литър? Звездите ли ти го говорят? То и някои помислиха, че кв. метър застроена площ може да стане и $10 000 навсякъде, ама и това си има последствия.
thunderlord
на 26.04.2011 в 12:29:08 #45rusnache | 26.04.2011 11:12 Тъндъре, под сечение визирам диаметър. Така, че мен геометрията ми е верна, а този резерв ти го сметнах колко е, а при све, че тръбопровода дори да е с диаметър 1 митеръ, пак са 200 тона за 100км дължина. И за пред агенцията тръбата не може да е склад за съхраняване, така, че с тея тръби си го избий от главата. Тръба със сечение 1 квадратен метър ... има диаметър около 1 . 13 м ... демек един метър от тази тръба съдържа близо 1 тон гориво
