1000 таксиметрови шофьори в България работят на цени, многократно по-високи от нормалните.
Това според транспортния министър Цветков нанася тежък удар върху целия сектор, тъй като намалява доверието в него.
По думите му, нещата, с които България е известна в Европа и света са именно тези превози, които от летището до центъра на града по някога костват по 100лв.
Това ще бъде ограничено с промени в Закона за автомобилните превози, като се предложат пределни цени на услугата.
На въпрос на money.bg как точно ще бъде определена тази цена, Цветков заяви, че ведомството му ще разработи методика.
Тя ще бъде в помощ на общините, които изявят желание за това. Цветанов заяви, че цените от 5-6 лв на километър ще останат в историята.
Малките населени места няма да бъдат лишени от превози, стана ясно на брифинга в транспортното ведомство.
Това гарантира транспортният министър Цветков по повод напрежението, възникнало от проектозакона, според който селища под 30 хил. души ще са без директни автобусни линии. Припомняме, че превозвачи заявиха, че ще започнат протести срещу новата транспортна схема, ако бъде приета в първоначалния й вид.
Във всички населени места - където има нужда, ще се осигури транспорт, посочи министърът, отбелязвайки, че в републиканската транспортна мрежа ще влезе и БДЖ, като ще има съгласуване на графиците.
Стана ясно още, че директни превози ще има и до курортите и СПА центровете.
Очаква се новата транспортна схема да поевтини билетите, а финансовите резултати на БДЖ да се подобрят.
Междувременно от БДЖ съобщиха, че бързите влакове със задължителна резервация „Бургас Уикенд" и „Варна Уикенд", вече спират на още гари по своите маршрути.
Целта на допълнително въведените спирания, е да бъде задоволен интереса на желаещите да пътуват с тези влакове от повече населени места в страната.
Спиранията на влаковете „Бургас Уикенд" и „Варна Уикенд" на повече гари не увеличават времето на тяхното пътуване, изтъкват от БДЖ.
„Варна Уикенд" - освен на досегашните си две спирки Плевен и Горна Оряховица, ще спира и на Мездра и Шумен. „Бургас Уикенд" пък към спирането си в Пловдив прибавя и престой в Стара Загора.
На брифинга в министерството бяха и представители на бранша, които подкрепят новата схема.
Според Който Русев от Съюза на обединенията в автомобилния транспорт (СОАТ) атаките идват от малка група, която доскоро е раздавала правосъдие в министерството.
Промените, по думите му, целят да се намали сивият и дори черният сектор в превозите.
Министър Цветков отговори и на разпространените през миналата седмица информации, че е разследван от ДАНС във връзка с проекта за интермодален терминал на гара Драгоман. Той заяви, че от специалните служби досега не са се обръщали към него и към подчинените му. Цветков заяви, че критиките към него във връзка с изграждането на терминала са безпочвени.
РЯЗАНГУНДИ
на 08.09.2010 в 01:17:45 #36БРАВО! НИКАКВА МИЛОСТ ЗА ГНУСНИТЕ БАКШИШИ!!!
Kihano6
на 07.09.2010 в 23:53:48 #35Ами като не могат да ударят банкерите, удрят таксиджиите.
NoMaMaTa
на 07.09.2010 в 22:43:07 #34Да, повечето бакшиши може и да са мошеници, но за сметка на това всеки един от тях знае, защо България е кофти страна и има ясна визия как може да се оправи.
pusi
на 07.09.2010 в 21:49:01 #33Сеч за тази таксиджийска мафия
pusi
на 07.09.2010 в 21:13:30 #32мешуга: Ти си прост ама много прост комунистически гъз
posredstven
на 07.09.2010 в 19:36:17 #31Баязид Светкавицата | 07.09.2010 18:17 Че какво им е на тарифите на такситата не мога да разбера аз. --------------------------------- за това е и текста по горе , за да се чете
x-man
на 07.09.2010 в 18:52:54 #30И още по фрапиращо, мога ли да продавам софтуер който наподобява Windows, и да напиша с големи букви Windows върху кутията, а после с малки букви да пиша, супербалък
.
Много хора може и да не се вържат, но 2-3 ма ще се вържат и ще си мислят че са купили именно Windows, а после като дойдат да се оплакват, аз ще викам......... че вие що не четете, не виждате ли на ситните букви кво пише
.
mars
на 07.09.2010 в 18:51:16 #29YasoBaso | 07.09.2010 16:39 Това е ясно, за това казвам трябва да се развие ... Ситуацията в момента я знаем вси4ки ... През тези 20 години никои няма6е интерес да просперират българските железници за съжаление. Ако се развивахме 20 години нормално, 6тяхме да имаме и магистрали и супер влакове и не само до морето.
x-man
на 07.09.2010 в 18:49:17 #28Това с такситата си е пълна порнография вече и трябва да се въведат някакви строги санкции, не само да се приемат максимални тарифи, а и да се забрани копирането на лого. Аз тръгвам да си хващам такси в центъра, гледам едно такси изглежда като ОК и на него пише ОК, спирам го и ха........ не е ОК, спирам следващо и пак така, накрая се ядосах и тръгнах пеша да ходя до стоянката, отивам там и от 10, ОК таксита, само 1 истински ОК, всички други плагиати на лого. Да това си е чиста измама, все едно утре да отида в магазина да си купувам телевизор и от 20 телевизора LG, 19 да са с подобни лога и само 1 да е истинския LG. Не може да си правиш лого което да наподобява конкуренцията, независимо дали под логото пише, супер лукс, санчо панса или там каквото се сети някой. Аз мога ли сега да си направя компания Майкрософт Суперлукс
?!?!
posredstven
на 07.09.2010 в 18:14:30 #27XML | 07.09.2010 14:50 И това, че една и съща стока се продавала на различни цени в различни магазини си е съвсем нормално нещо - като ти е скъпо в луксозния магазин - не си купувай от там - никой не те кара насила. ------------------------------------------------------- Не си прав. Пристигам на летището в Пловдив ( софия затворена) и там ме чакат 5 бакшиша , които вече са се наговорили да карат на 250 лв до Сф Е, ако мога да избера по раздрънканата, съответно по евтината - да , но не мога. те са се наговорили и нямам избор Прецаках ги като си извиках такси по телефона. Останаха да гледат тъпо след мен ..
Mike
на 07.09.2010 в 17:57:52 #26YasoBaso | 07.09.2010 16:39 В цял свят железопътният транспорт е най-евтин, бърз и удобен. Това не значи, че в БГ е така -- напротив, както ти казваш, не е. Но значи, че МОЖЕ да се направи такъв, като се инвестира в него. Както всяко друго нещо, и БДЖ като не се влагат пари в него, с времето замира и запада, няма как да е друго яче. Само че тука има един много кофти порочен кръг: За да си струва тази инвестиция, трябва хората да почнат да пътуват с влак. А те не пътуват, щото влакът има репутация на най-мизерното превозно средство. А това е така, защото влаковете са стари, мръсни, бавни и имат склонност да се запалват. А това няма как да се промени, докато не се инвестира в тях... И кръгът се затваря... Но въпреки това, дългосрочно това е решението.Питай един бизнесмен ако трябва бързо да отиде от Мюнхен до Берлин, с какво ще тръгне? Ако има удобен полет, може би със самолет. В противен случай ще си остави Ес класата на паркинг на гарата в Мюнхен, ще хване експреса и след 4 часа ще е на гарата в Берлин (около 550 км). В това време ще си цъка на лаптопа, ще има безжичен интернет и ще свърши някоя работа даже, примерно да подтовти презентация или нещо друго. Което в кола нямаше да може, най-малкото щото нямаше да му издържи батерията толкова време. Отделно че в най-добрия случай, ако нямаше задръствания и т.н. щеше да стигне пак по същото време. И това само защото пътят е 100% магистрала, широка и равна, и защото няма ограничение на скоростта, т.е. ако локално не е ограничено, може да кара с 250. В БГ всичко е наопаки, защото от една страна жп транспортът е мега остарял, а от друга пътищата са достатъчно празни и задръстванията не са проблем, така че въпреки окаяносто им състояние си по-бърз с кола. Но и това лека полека се променя, особено около празници. Така че по Коледа айде тръдни ти с кола или рейс за Бургас, пък аз с влака, и да видим кой пръв ще стигне...
Mike
на 07.09.2010 в 17:42:48 #25epsilon | 07.09.2010 14:44 Не знам какво общо има дали съм дървен философ и дали получаваам всичко наготово с темата за такситата. Също така не знам как успя да ми направиш портрет толкова бързо, евала
Но ако беше толкова добра врачка, трябваше да знаеш, че на 19 веднага след гимназията излязох от нас и от тогава си изкарвам сам прехраната, че даже и давам пари на нашите, не обратно. Ако смяташ, че това е получаване наготово -- ОК, няма да споря. И в течение на това прехранване съм бил на достатъчно места "по белия свят", където според тебе трябвало да отида. Тия неща дето ти ги казвам не съм си ги измислил в момента, знам ги, че са така в доста страни.
И ти ако знаеше нещо конкретно, с което да ме опровергаеш, щеше да си го казал досега.
Но затова не ти се занимава да ми обясняваш колко съм в грешка, щото не знаеш точно как да ми го обясниш. Ако знаеш нещо --давай! Би ми било интересно, наистина! Не твърдя, че знам всичко, не твърдя, че не греша, но и нямам намерение да се връзвам на лафове "въздух под налягане". Искам солидни аргументи, конкретни факти...
Ако не, кажи си, че не знаеш, както го направих и аз. Не се умира от тва 
YasoBaso
на 07.09.2010 в 17:39:25 #24БДЖ трябва се развие!!! Плюсове_ Екологичо, надеждно, комфортно, безопасно, бързо и евтино пътуване. ---------------------- Надеждно???? Я питай хората, които пътуваха 14 часа от Шумен до София преди месец!!! Комфортно??? Я се качи лятото при 40 градуса да видиш комфорт! Я опитай зимата при запазено място в купето, дето прозореца не се затваря!!! Бързо??? Я питай пак същите хора от Шуменския!!! Или ти пътувай до Бургас със влака 7часа, а аз ще тръгна с колата два часа по-късно, че да не те чакам на гарата в Бургас!!! Бъбрециииииии, Бъбреци!!!
Bender
на 07.09.2010 в 16:30:01 #23mars Регламентация има и сега. Да не мислиш, че може да подкараш автобус без лиценз за превоз, винетки, такси престой на автогара, шофьор с категория и т.н. Но тук говорим за директна забрана. А да забраняваш печеливш бизнес за да дотираш губещ.....еми няма по бърз пък към фалита. И после кой е виновен - евреите или МВФ?
.
Това е все едно автобусите да поискат забрана на личните автомобили.
ПС. Между другото билетите за рейсовете са доволно скъпи и редовно събирам съграждани с които си делкаме бензина.
tutankhamon661
на 07.09.2010 в 16:16:39 #22Всички таксита са с помпи, но повечето трупат по малко. Впечатление правят само големите тесли. Един такъв наскоро се опита да ме закара от Надежда до Центъра за 30 лв, но като се "блъсна" в собственото си такси, стана сговорчив и прие 6лв.
mars
на 07.09.2010 в 16:04:54 #21Bender, регламентацията си е забрана, нея я има по цял свят и тя е необходима за да има някакъв ред и правила, а не анархия както е в момента в БГ. Както за такситата трябва да има регламент за определяне на цената за превоз, така и за другите видове транспорт трябва да има регламент, който да обслужва удобството на гражданите. Този въпросен закон не съм го прегледал, но съм за железопътният транспорт пове4е от колкото за рейсовете определено, разбира се до големите градове, а от там нека има малки рейс4ета до вси4ки населени места. Това мисля 4е е добро ре6ение.
Минувач
на 07.09.2010 в 15:55:58 #20Бакшиши, заловени да използват "помпи" за таксиметровите си апарати, незабавно да бъдат лишавани от лиценз.
XML
на 07.09.2010 в 15:54:27 #19В примера съм дал 40 ст и коеф трябва да е 2,5 Моя грешка - няма как да си я едитна Тоя форум с години остана без възможност за корекция
Man_o_war
на 07.09.2010 в 15:53:30 #18-------------------------------------------------------------------------------------- Сега и ако обясниш защо рейсовете плащат данъци, винетки, лицензи и са на печалба, а БДЖ-то ми бърка в джоба цена няма да имаш.... ------------------------------------------------- Масонска тайна е! Ти па нищо не искаш...
XML
на 07.09.2010 в 15:50:59 #17Това с бакшишите може да се изпипа по друг начин. Да се обяви една цена която да е базова и във всяко такси със големи, ама ГОЛЕМИ числа да пише с какъв коеф карат от базовата. например базовата е 40 ст. ако някой кара за по лев пише 5 И ако не съответства на написаното - денонощни телефони на ДАИ и на място се отнемат книжки, талони, разрешителни и т.н. измамника не му се позволява да бачка. Иначе що да няма скъпи таксита? Ако утре си направя фирма за луксозен превоз в такси, то ще бъда ограничен от някакъв "таван".... И това, че една и съща стока се продавала на различни цени в различни магазини си е съвсем нормално нещо - като ти е скъпо в луксозния магазин - не си купувай от там - никой не те кара насила.