За това какви трудности носи със себе си ремонтът на жп гара Бургас News.bg разговаря с изпълнителя на реконструкцията - управителя на "Билдникс" Николай Николов.

Г-н Николов, какви бяха предизвикателствата при изпълнението на ремонта на жп гара Бургас?
Ремонтът на гарата беше за нас голямо предизвикателство, защото това е една от емблемите на града. Тя е паметник на културата, а самата сграда е построена в началото на 20-ти век. Влязла е в експлоатация през 1929 година. Близостта до морето и почти стогодишният експлоатационен период бяха довели до много нарушения в устойчивостта на сградата и в конструкцията й. Някои от елементите дори бяха накрая на своята годност. Тях се наложи първо да ги обследваме, да проектираме тяхното укрепване и след това да ги отстраним. Искахме да върнем визията на гарата от началото на века, което ни костваше много усилия. Нейното укрепване бе направено с над 30 нови стоманобетонни колони отвътре. Стигна се и до допълнително укрепване на сградата с метални конструкции. При ремонта бяха използвани сравнително нови и иновативни методи. Важна подробност е фактът, че всичко това бе направено в рамките на 14 месеца при положение, че срокът ни бе - 18 месеца. Успяхме да скъсим времето на реконструкцията.

Могат ли да бъдат спокойни хората, че това е един надеждна гара?
Разбира се! Всички материали, които са използвани, са качествени, устойчиви. Ние заварихме сутерена на гарата с половин метър вода. Успяхме обаче да направим успешна дренажна система, като сложихме добри хидроизолационни материали. В момента няма капка вода. Топлоизолацията на сградата пък е клас C, като е обшита отвътре с гипс картон и каменна вата. Подменена е изцяло и дограмата на сградата. Бяха премахнати и всички стари ламарини.

Жп гара Бургас е надеждна, здрава и устойчива. Тя придоби и автентичния си вид от 1929 години.