"Вярвам, че изпълнението на проекта ще бъде такова, каквото НКЖИ да направи необходимото да го превърне в национално и културно-историческо културно наследство". Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков в официална церемония за началото на реконструкцията на жп гара "Подуяне".

Транспортният министър припомни откриването на гарата и посочи, че тя е емблематична за София, защото съдържа в себе си ценни архитектурни елементи и такива, които не са и позволили да се превърне в културно-историческо наследство с национално значение.

Обновяват софийските гари Подуяне и Искър

Обновяват софийските гари Подуяне и Искър

Ще се ремонтират приемните и инсталациите на гарите

Желязков изтъкна, че проектът има за цел да не само да гарантира автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. "Гражданското общество е изключително взискателно и по изпълнението на детайлите ще се съди за отговорността на изпълнителите и на възложителите", отбеляза транспортният министър и допълни, че гарата е важен елемент от градската среда.

Предстои още началото на реконструкцията на жп гарите "Искър" и "Карнобат".

"Предизвикателството е създаването на една по-благоприятна градска среда, едно по-добро усещане, комфорт и сигурност", допълни министърът.

Започва ремонт на три гари в София

Започва ремонт на три гари в София

Това са гара "Подуяне", "Казичане" и "Искър"

Изпълнителят на обекта на реконструкция на гара "Подуяне" е "Инфраструткурно сторителство", като стойността на проекта е 2.9 млн. лв. без ДДС. Времето за реконструкцията на жп гара Подуяне е 15 месеца.

Шефът на НКЖИ се надява след реконструкцията на гарата след 15 месеца да се поздравим с един прекрасен гаров комплекс, който да бъде удоволствие, както за пътниците, така и за работещите хора на гара "Подуяне".

Предстои изграждането и на две чисто нови жп гари - "Обеля" и "Костенец".

Новината съобщи генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски.

Инж. Папукчийски посочи, че с рехабилитациите очаква да се създаде една добра база за достъп на пътниците и обслужващия персонал на гарата. По думите му проектът предвижда реставрация на сградата на жп гара "Подуяне" и запазването на автентичния облик, който е бил сцена на много филми и реклами на български и чуждестранни фирми.

Предвижда се модернизацията и на 14 гарови комплекса, плюс 6 спирки и 25 гари с национално финансиране през настоящата година по оперативни програми.