Изключително високи резултати са постигнали четвъртокласниците на Националното външно оценяване (НВО), отчетоха от Образователното министерство.
Според министър Сергей Игнатов образованието на четвъртокласниците е изключително добро и отговаря на всички европейски изисквания. „Те са много креативни и резултатите са по-добри от следващите класове по отношение на уменията за извличане на информация и правенето на умозаключения", коментира той по време на пресконференция в ръководеното от него ведомство.
В Националното външно оценяване след 4 клас са се включили малко над 57 хиляди деца от близо 2 000 училища в страната.
Традиционно, най-добри са резултатите по предмета „Човекът и природата" със среден процент верни отговори - 80,2%. На второ място се нарежда „Човекът и обществото" със 72,7%, следван от „Български език и литература" - 72,65%. На последно място е „Математика" 70,9%.
Отново по традиция, по-добри резултати са получили момичетата.
Като цяло тази година четвъртокласниците са се представили по-добре в сравнение с миналата година, но пък по-зле в сравнение с 2007 г., когато за пръв път се провежда НВО.
Зам.-образователният министър Милена Дамянова обясни, че няма драматични разлики между отделните региони. „Отличник" тук е Смолян, а най-слабо е представянето в Сливен. София-град получава сребърния медал, а на трето място по среден процент верни отговори се нарежда Благоевград.
Сред най-добре представителите се училища няма софийско. В тази група попадат едно от Кюстендил, две от Варна и по едно от Пловдив и Бургас.
От образователното министерство посочиха, че четвъртокласниците са се справили най-добре с правописа на звучните съгласни в средата на думата - пред беззвучни съгласни. Най-затруднени са били с правописа на гласните в неударена сричка.
Като цяло резултатите от НВО са съизмерими с тези от предходната година и общообразователният минимум е овладян в достатъчна степен, която да гарантира успешното обучение в прогимназията.
Засечени са грешки, които четвъртокласниците са допускали и в предишни години: недостатъчна работа за преодоляване на трудностите при овладяване на геометричния материал; недостатъчно внимание върху задачи, свързани с развитието на познавателните умния - мислене, внимание, пространствено ориентиране; недостатъчна работа за разбиране на процеси и явления, както и преобладаващи педагогически изисквания към възпроизвеждане на готови знания.
За следващата година от Министерството на образованието подготвят разнообразяване на вида задачи.
Предвижда се да има повече задачи с отворени отговори, както и повече упражнения и по-сериозни текстове, за да могат учениците да покажат по-добре правописната си култура.
Pena
на 04.06.2012 в 17:02:48 #5Ало NEWS-а, Вие с какво образование сте и как сте с правоговора и правописа- "4-класниците "-ТОВА НЕЩО КАК СЕ ЧЕТЕ !!!
ptitsa
на 04.06.2012 в 16:16:51 #4на леля тъпчетата, най-били зле по математика, защо така?
ние по комунистическо бяхме най добре по мателатика 
Комита
на 04.06.2012 в 15:37:05 #3"Журналята", в начален курс няма география и естествознание. Има Човекът и природата и Човекът и обществото.
ТT
на 04.06.2012 в 14:00:43 #2Малко се съмнявам в това за естествознанието... Май тестът в тази област не е бил особено изискващ.
griffin
на 04.06.2012 в 13:58:26 #1а-мат