Предстоят инвестиции в инфраструктурата на мрежата от школите в страната. Това обяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, цитиран от БНТ.
Той взе участие в дискусионния панел "Технологична трансформация на българското образование: базови умения, развитие на таланти и професии на бъдещето" в рамките на Годишната среща на местните власти в Албена. Събитието е организирано от Националното сдружение на общините в Република България.
Министърът посочи, че школите имат специално място в подготовката на децата по математика и природни науки, но те се нуждаят от подкрепа, защото остават без учители.
По негови думи големият проблем в подготовката по математика е прогимназиалният етап.
Като проблем той посочи липсата на учители. Поради това трябвало да се инвестира в професионалната квалификация на такива кадри.
Вълчев заяви, че страната има нужда от технологични индустрии, които да дърпат напред, но за целта трябва има подготвени деца и гимназии, в които да учат. Той бе категоричен, че е важно да се търси и подкрепата на университетите и бизнеса.
Голям проблем е демотивацията на учениците да изучават математика и природни науки, призна министърът. Според него една от причините е "препускането" по материала, което кара младите хора да се самоизключват. Екраните също демотивирали. Вълчев отбеляза, че обществото няма нужда от ползватели на устройства, а от създатели на такива.
Нашите ученици прекарват най-много време пред екрани за необразователни цели и уменията им страдат, посочи той.
Министърът изтъкна, че родителите трябва да разберат, че езиковите паралелки не са най-доброто за децата, макар че и хуманитарната основа също е важна за младите хора.
Според него проблем пред системата е наличието на голям процент деца, които имат трудности в училище, защото не владеят български език. Вълчев посочи, че това е причината в предложението за промени в законодателството да е заложена езиковата интеграция.
Той съобщи, че Министерството на образованието и науката предлага и ежегодна оценка на труда на директорите на училищата, като слабите резултати да са основание за освобождаване. По негови думи мандатността е нещо хубаво, но ръководителите на училищата трябва да се грижат, докато са на поста, за качеството и иновативността на обучението, така че трябвало да има механизми да се носи отговорност за постигнатите резултати.
Вълчев заяви, че се изгражда мрежа от училища със засилено изучаване на математика в страната. Освен това най-вероятно ще се стигне и до задължителни матури по този предмет, но предстоят разговори дали ще бъдат за всички, или само за учениците от този тип паралелки и гимназии.


USD
CHF
EUR
GBP
Ачката
на 14.10.2025 в 19:48:15 #6ние сме ОК някой да добива злато за 1 милиард и в замяна да ни позволят да живеем добре и да ни отпуснат 200 милиона и не ни пука. цялата ни държава е разпродадена и ограбена, но на на нас ни е добре и не ни пука и обясняваме колко сме добре и въобще не се замисляме за цената. ------------------------------------ И забележи, навсякъде и за златото, и за ВМЗ Сопот, ЕВН, ЧЕЗ и прочее ,всичко това са Западни фирми. Но на обикновеното говедо му е виновна Русия. Благодарение на която имаме /все още/ бензин. Защото аз помня 96-та и опашките по бензиностанциите. Не знам с какво им промиват зелките, но е добро. Евреите са разбрали ,че ако дадеш на човек да си прави каквото си иска, то печелиш ума му. Дори и това да е противозаконно и самоунищожително.
А в това време държава ни се превърна просто в една територия. Абсолютно васална и управляема.
projekt
на 14.10.2025 в 10:12:42 #5за съжаление това е цената на "Успеха" - заеми, заеми, заеми.....ние харчи пари които нямаме и нкога не сме имали. купуваме нещо тук и сега а някой друг ще плаща. и тъй като след време нашите деца и внуци също няма да могат да го платят, те ще се наложи да плащат с продажба/концесия на ресурси. ние сме ОК някой да добива злато за 1 милиард и в замяна да ни позволят да живеем добре и да ни отпуснат 200 милиона и не ни пука. цялата ни държава е разпродадена и ограбена, но на на нас ни е добре и не ни пука и обясняваме колко сме добре и въобще не се замисляме за цената. ние сме като евтина кyrva която я водят по ресторанти и после я тъпче цялата компания, но ние сме доволни че сме се наяли безплатно. това е.....за съжаление....затова не можем да разберем хора и държави които имат национално самочувствие и не се продават в името на евтини дрънкулки. навремето така са купували индианците....може да видим ефекта. оцелелите индианци са в резервати, а земята им е разграбена от "добрите" западняци
Ачката
на 13.10.2025 в 17:37:01 #4*със заплати*
Ачката
на 13.10.2025 в 17:36:32 #3основния проблем е с т.нар. делегирани бюджети и "правата" на децата. реално учителите нямат почти никакви, да не кажа никакви права. ако почнат да изискват малко повече и веднага започва натиска от родители които се карат с учителя и директора и заплашват че ще си отпишат малоумните деца. ---------------------------------------------------- Абсолютно на едно мнение сме. Аз намекнах на икономическата част на въпроса. Вдигаме заплатите на държавните служители (тази година с 50% на милиционерите) , а реално тези пари ги нямаме в икономиката си. Бизнесът се задъхва, фалира, хора за работа няма, но вдигаме заплатите на търмъците. И ако речем ,че полицаи и даскали поне вършат работа, то онези зад дебелите кресла с дълги обяди и дълги кафета, с заплати като на директори са направо за съкращения от порядъка на 50%. В противен случай дълг, после нов дълг, по догодина пак дълг....и така по пътя на Франция, Германия, Ънглия и на Господаря отвъд океана. Истинските богатите страни са онези, които нямат дългове. Или поне са по-малки. А, че учителите нямат думата и порочната практика "парите /и правата/ следват ученика" са факт, то съм напълно съгласен. ....затова и сме на това дередже с кадрите в БълХария.
Между другото видях прослувото изказване на картофа ЖилязкOFF: "БълХария всегда будет плеч плечом з Украиною!"
Не му се отдава завалията....да го беше казал на български.
projekt
на 13.10.2025 в 17:08:16 #2Ачката .................... в този случай не съм съгласен с теб. основния проблем е с т.нар. делегирани бюджети и "правата" на децата. реално учителите нямат почти никакви, да не кажа никакви права. ако почнат да изискват малко повече и веднага започва натиска от родители които се карат с учителя и директора и заплашват че ще си отпишат малоумните деца. учителя реално няма какво да направи. може само да ходи да преподава и който иска да учи, който не иска.....той не може да направи нищо. ако му напише двойка с него идват да се карат родители и директор. ако му остави двойка за година трябва да изпише една кофа мастило защо е допуснал ученика Вълчан да има двойка. не е виновен Вълчан че не е чел, а е виновен учителя че му е писал двойка. скапана ни е системата. за съжаление същото се случи в болниците. политиците превърнаха лекарите в търговци и сега всички страдаме, но ни обясняват че така било в Европа..... кражби, далавери.....но така било в Европа....
Ачката
на 13.10.2025 в 09:40:08 #1Нищо бе! Важното е да вдигнем заплатките на даскалята, които явно не могат да ги мотивират.
После 16 милиарда дълг, защото вдигаме едни заплати, които бизнеса не може да компенсира. А бизнеса и раята, разбира се, ще ги гърчим с нови данъци...
Така е в банановите републики....