За близо 2 000 учители има информация, че нямат необходимата техника и възможност да се включат в онлайн дистанционното обучението. Това призна образователният министър Красимир Вълчев на брифинг в Гранитна зала в Министерския съвет.

Припомняме, че миналата седмица от МОН анонсираха над 90% готовност за стартиране на дистанционното обучение, след като училищата останаха трета седмица във ваканция за тази година и не е ясно кога точно нормалният образователен процес ще се възстанови. 

Мисли се за удължаване на учебната година, но не и за нулева година

Мисли се за удължаване на учебната година, но не и за нулева година

Изпитният материал за учениците ще бъде наученото през първия срок

По думите на образователния министър ще трябват още няколко дни и малко средства - вероятно между 1 и 2 млн. лева по Оперативна програма "Наука и интелигентен растеж". На всички училища са изпращат инструкции за работа и използване на платформата на Microsoft.

Над 90% от училищата е създадена организация за провеждане на електронно обучение. Предизвикателствата обаче остават - да се разшири процентът, да се направи организацията по-ефективна. Има някои училища, които и в момента създават организацията.

Може един учител да работи с няколко паралелки, може двама учители да работят с един клас, може един учител да се присъедини към урока на друг клас, изтъкна Красимир Вълчев и посочи, че нещата се случват в движение.

Той подчерта, че всяко училище само е избрало формата си - синхронно и асинхронно дистанционно обучение. МОН обаче препоръчва да се започне с асинхронно обучение - възлагане на задачи и самоподготовка на учениците.

Образователният министър призова родителите да помагат, защото не може да се реализира ефективно дистанционното обучение. Родителите са тези, които трябва да ни помогнат да възложим задачите, да контролираме тяхното изпълнение. Дори и при традиционната форма на организация партньорството между учителите и родителите е ключовата предпоставка за ефективно образование, изтъкна Красимир Вълчев.

Припомняме, причина за внезапното въвеждане на дистанционното обучение е обявеното на 13 март извънредно положение и затварянето на училищата и университетите, както и препоръката да ограничим излизането си за срок от две седмици. За децата това е удължаване на грипната ваканция.