България е сред страните с най-високи постижения на четвъртокласниците по четене.

Това сочат данните от международно изследване сред 115 хиляди ученици от 40 държави.

Изследването проучва възприемането и извличането на информация от текст, съобщи доц. Татяна Ангелова, национален координатор на проучването, цитирана от БНР. 

На първо място са представителите на Русия, Хонконг и Сингапур. Постиженията на българчетата са еднакви с тези на учениците от Италия, Люксембург, Швеция, Германия, Холандия, Канада, Унгария, Холандия и Дания, като изпреварват с много Белгия, Румъния и Норвегия.

Изследването е направено у нас сред 4 000 ученици в 150 училища, които са в големите градове, но и в малките селища и общини. Кои да бъдат тези училища, както и методиката, по която се оценяват способностите, са определени в Канада, поясни доцент Ангелова.

Според просветния министър Даниел Вълчев данните показват, че трябва да се обърне внимание на децата, за които българският език не е майчин.