МОН обмисля 20% от обучението да е в дистанционна форма. До колко е удачно обаче това? За левицата дистанционната форма на обучение не е добра. То е подходящо при грипни и дървени ваканции. Дистанционното обучение изигра ролята си в екстремна ситуация, коментира пред News.bg народният представител от левицата Ирена Анастасова.

Тя се съмнява в качеството на дистанционното обучение и защити присъствената форма на обучение. За нея дистанционната форма е възможно при грипни ваканции, при извънредни ситуации. Дистанционната форма на обучение присъства в образователните системи на страни от ЕС, но е организирана по друг начин. Там във всяка стая има камера и все едно детето влиза в класната стая, обясни народният представител.

За Ирена Анастасова идеята да се заместят 20% от часовете с дистанционно обучение по преценка на всяко едно училище, ще доведе до допълнително разслоение между училището, както и до допълнителни разлики в качеството на образованието. Не е тайна, че българските училища, за съжаление, дават различни качество на образование, притеснена е тя. Според Анастасова МОН трябва да насочи усилията си в преодоляване на различията в качеството на образованието.

При дистанционното обучение по време на пандемията се е видяло ясно, че някои деца, учители и училища нямат възможност да се включат в такава форма. Вместо да вървим към заличаване на различията, ние вървим към увеличаване на тези различия, смята Ирена Анастасова.

Във все по-индивидуализиращото се общество, по думите й, не трябва да се отнема на децата тази защитена среда за социализация на децата, каквато е училището.

Депутатът от левицата категорично не смята, че 20% от учебните часове трябва да са в дистанционна форма. Тя отново посочи, че тази учебна форма може да сработи при грипни и дървени ваканции. Иначе дистанционната форма на обучение е по-подходяща за гимназиалните класове. Дистанционната форма на обучение е крайно неподходяща за началния етап на образование. Обучението не може да е грижа на родителите.

Ирена Анастасова сподели по повод това защо отворихме първо ресторанти, фитнеси, но не и училищата, че в началото на пандемията властта успяла да насади невъобразим страх сред хората и учителската гилдия. Нямало как да се върнат децата след този страх. Грешка е, според нея, че не сме започнали поетапното връщане към нормалния си живот с отваряне на училищата, както направиха много европейски страни. Освен това неприсъствените часове са трудни за организиране.

Крайно време е от МОН да не ни представят информацията в една захаросана светлина, защото нещата не са такива в системата, категорична бе Ирена Анастасова.