Министър Серегей Игнатов обяви, че спокойно може да си пише оценка 4,50 за работата на министерството през последната година.

Той посочи някои основни и много важни по думите му проекти и закони, които министерството е стартирало. Министър Игнатов заяви категорично, че той и екипът му няма да отстъпят от волята си за високо качество на българското образование и допълни, че е категорично против приятелско-ориенталския подход към образованието.

Като голям успех на министър Сергей Игнатов изтъкна разширяването на предучилищната подготовка и включването на 5-годишните деца в предучилищна подготовка. Игнатов изрази убеждението си, че се върви в правилната посока.

По думите му включването на 5-годишните деца в предучилищната подготовка осигурява равен достъп до образование. Игнатов подчерта, че въпреки коментарите министерството не е предприело тази промяна единствено заради ромското малцинство. „Ще минат години и нашите усилия ще бъдат оценени", убеден е образователният министър. Според него тази мярка ще доведе до намаляване на броя на отпадналите ученици от образователната система.

Като категоричен успех Серегей Игнатов изтъкна Закона за изменение и допълнение на Закона за стимулиране на научната дейност. Министърът коментира, че чрез него научната общност в България е получила условия за синхрон с европейската среда.
Като малка, но решителна стъпка със същата цел министър Игнатов посочи приетата Национална пътна карта, която отговаря на целите на регионалната и европейската пътна карта за развитие на научната инфраструктура.

Игнатов заяви още, че през следвщите 2-3 години предстои тежка работа по затвърждаването на практика на приетите нормативни документи.

Министър Игнатов се похвали, че чрез осигуряването на целодневна организация на учебния ден учениците от първи клас в държавните и общински училища по тази програма ще получат по 427 лева бюджет на година.

Като особено важно образователният министър определи въвеждането на обединен изпит за седмокласниците. Той включва външно оценяване и изпита за кандидатстване след седми клас за елитни гимназии и паралелки. През есента на 2009 година Игнатов припомни, че е въведена и системата за кариерно развитие, като обясни, че това е стълбица, по която се изкачват учителите.

Като заслуга на министерството Сергей Игнатов изтъкна и приетия първи стратегически документ за младежката политика, което според него трябва да повлече след себе си и друг документ - Закона за младежта. Игнатов увери, че екип от експерти активно работи по този закон. Предстои обсъждане на редица мерки за развитие и засилване на младежкото доброволчество.

Игнатов посочи, че ще се работи за въвеждане на добри практики на активни родителски общности.

Най-голямата гордост на министър Игнатов, въпреки критиките, е въвеждането на рейтинговата система за висшите училища. Игнатов заяви, че радостта му е голяма, въпреки негодуванието, тъй като по думите му „Това означава че сме успели да бръкнем дълбоко в някои рани".

Министър Игнатов каза, че по този начин се създава конкурентна среда за ВУЗ-овете и че резултатите от въвеждането на рейтинговата система вече са големи. Той призна, че тя не е напълно съвършена и допълни, че предстои да бъдат добавени още критерии за оценка.

Игнатов обясни, че тази система е насочена към резултатите от образованието и реализацията на младите хора.
Образователният министър изтъкна, че най-ниска безработица има сред хората с висше образование. Изследват се още 7-8 критерия, които ще бъдат добавени към системата и въз основа на които ще се предложи друг тип финансиране на ВУЗ-овете.

Министър Игнатов каза още, че най-после е стартирало студентското кредитиране. Той изрази увереност, че тази практика ще става все по-популярна, тъй като увеличава възможностите за равен достъп до образование, а освен това според нея всеки студент, който е взел кредит повишава отговорността си и променя отношението си към висшето образование.

Стартирала е и национална програма за квалификацция на учителите, която е с бюджет 60 млн лева. 46 млн лева пък е стойността на проект „Студентски стипендии и награди". При наличните пари в държавата средствата за образование и наука са на трето място сред приоритетите на бюджета за другата година. Единствените други два приоритета, които са преди образованието, са пенсии и здравеопазване, без които не може, коментира Игнатов.

Той заяви, че закон за БАН е наложително да има. „Тази мантра, че ликвидират академията, не е вярна", заяви образователният министър и припомни, че вчера е пожелал на Академията да работят още 1000 години. „Малцина виждат хубавите страни в Закона за БАН", посочи министър Игнатов и заяви категорично, че: „Никой не е тръгнал да закрива институти".

Министър Игнатов припомни, че в петък е изпратено официално запитване до германския университет във връзка с дипломата на бившия шеф на ДФ „Земеделие" Калина Ииева. От министерството изтъкват, че не са разследващ орган и са проверявали още през 2008-ма година дали изобщо съществува такъв ВУЗ и дали е легитимен и е част от държавната образователна система на Германия. От министерството очакват всеки момент отговор от Германия.