Министерство на образованието и науката не е знаело, че "Школо" се продава и е разбрало след публикуване на информацията в медиите. Затова и е сезирало ДАНС и Комисията за защита на личните данни за проверка на случая.

Вчера форумите на педагози и родители в социалните мрежи гръмнаха именно с такива въпроси - за личните данни на учениците и техните родители, след като от фирмата, разработила платформата обявиха продажбата на "Джунипър Едюкейшън" (Juniper Education), най-големият доставчик на образователен софтуер и услуги във Великобритания. С продуктите на "Школо" работят много от българските училища, по неофициални данни над 50%.

Днес от прессъобщението се разбира, че Министерството на образованието и науката не е било информирано по никакъв начин за продажбата на "Школо". Самото министерство към момента няма договорни отношения с "Школо". Изпратено е обаче искане незабавно да се предостави цялата налична информация.

От МОН посочват и че заради това е добре да се използва услугата електронен дневник на държавната система - НЕИСПУО, както правят това към момента над 830 образователни институции.

Националната електронна информационна система за предучилищното и училищното образование (НЕИСПУО), която стартира едва през миналата година, въпреки че е-дневниците бяха въведени още през 2016 г, тръгна с много проблеми, а и до този момент училища се оплакват от работата с нея.

Електронните дневници се поддържат и от нея, но много училища предпочетоха да си останат с услугите на "Школо", тъй като платформата има много предимства и дава повече възможности.

Това потвърждава и дългогодишният директор и експерт към МОН Диян Стаматов, който с пост вчера заяви, че ако електронният дневник, който създаде "Школо" напусне изцяло българския пазар, най-добрата алтернатива, която да го замести ще са познатите до болка хартиени дневници... За творението НЕИСПУО... по-добре нито дума.

Диян Стаматов задава и въпросите: Кое налага необходимостта "Школо" да се продаде на чужда компания? Беше ли оценен продуктът на "Школо" на българския пазар? Какви ще са последиците за българското образование от преминаването на "Школо" на английския пазар?