Министерството на образованието и науката, родители, експерти и учителски синдикати не се разбраха за даването на възможност родителите сами да изберат как децата им да започнат новата учебна година - присъствено или дистанционно, съобщава БГНЕС.

Това стана ясно след днешната среща, продължила над три часа във ведомството.

Ива Недялкова обясни, че все още решение не е взето. Обсъждали се различни мерки - разширение на формите на обучение и достъпът до тях за повече деца. Нямало обаче взети конкретни решения. Тя се закани да не пусне детето си на училище, докато не се даде възможност то да учи дистанционно. По нейни думи още 100 родители са взели същото решение за своите деца.

Недялкова подчерта, че около 3000 родители, обединили се около това искане, не искат да отнемат правото на другите родители да пуснат децата си на училище, а в момента са отнети техните.

По нейни думи основната причина предложението да не се приеме, били кадрите.

Няма как да се обучават толкова много деца на различни места - виртуално и в клас, обясни Недялкова и добави, че основните противници на това предложение са учителите.

Присъствието в клас остава задължително

Присъствието в клас остава задължително

Красимир Вълчев: Освобождаването ще става с документ и по медицински причини

Запитана дали ще има последващи действия от тяхна страна, тя заяви, че няма да оставят така нещата и ако трябва, ще се обърнат и към по-високи инстанции.

"Имаме право на избор със сигурност, както всеки гражданин в държавата. Като родители имаме пълно право да избираме как децата ни да учат и при какви условия", категорична бе Недялкова.

От своя страна Михаела Божанкова, която представлява няколко родителски организации, заяви, че е против дистанционното начало на учебната година.

Според нея педагогическата работа за най-малките, която трябва да се свърши, няма как да бъде компенсирана по никакъв начин дистанционно.

"Това са неща, свързани с фината моторика, позицията на детето, стандартизиране на писането, на държането на молива. Малките имат нужда от социализация, учителят е този, който ги въвежда в света на образованието и тази връзка, която изграждат помежду си не може да става дистанционно", аргументира се тя.

Родители настояват за хибриден учебен процес

Родители настояват за хибриден учебен процес

Не трябва да забравяме децата в тази ситуация

По нейни думи при големите ученици пък с дистанционното обучение се отварят възможности за злоупотреба.

Божанкова напомни, че съществува индивидуална или самостоятелна форма на обучение, от които родителите могат да избират, както и в определени ситуации детето да си остане вкъщи.

На въпрос дали не е решение в класната стая да се сложи камера и всички деца синхронно да са в час, тя каза, че пречка би могло да има, ако дори един родител заяви, че не желае детето му да бъде записвано.

И според нея, и според учителите най-добрата форма за обучение е присъствената и към други форми би трябвало да се прибягва само по изключение.

Божанкова изтъкна, че законът не позволява никаква неприсъствена форма за децата от 1 до 4 клас и това не зависи от МОН.