"Направихме преглед на програмите и на учебното съдържание. Вече са ясни заключенията къде са най-големите проблеми." Това заяви пред БНР министърът на образованието Николай Денков. Той добави, че се положат усилия да се направят промени в материала, без от това да губят учениците.
По думите му образованието е сравнително консервативна система и затова са необходими поне 2-3 години, за да се видят реални резултати.
Денков уточни, че освен промяната в съдържанието, трябва да се промени и начинът, по който се представят материалите.
"Работа на учителите е да уцелят кое как може да се каже за децата в съответната възраст. Това е опит, който учителите имат, а академичните преподаватели нямат. Идеята е учителите да станат водещи", заяви министърът.
Той коментира и темата за продължителността на учебната година. Нашата учебна година е най-късата в целия Европейски съюз и в съседните ни страни. Разликата е значителна - с 25% по-малко от средната, каза министърът. По думите му идеята е учебната година да започва седмица преди 15 септември, примерно на 7 септември. Така от 1 до 3 клас да учат до 15 юни, а от 4 до 6 клас да са до 30 юни", допълни Денков.
Министърът заяви, че с Бюджета за следващата календарна година учителските заплати отново ще бъдат актуализирани.
Арахангел Михаил
на 22.05.2022 в 12:47:54 #1Работа на учителите е да уцелят кое как може да се каже за децата в съответната възраст. Това е опит, който учителите имат, а академичните преподаватели нямат. Идеята е учителите да станат водещи ----------------------------------------------------------------------- Куневската шушумига Денк офф пак с важни умствени извержения относно "ценния" опит в оползотворяване на безбройните дни ваканция от страна на даскалята. Що не дойде той в едно уни да види резултатите си - какви де билчета люпи неговата мало умна система, че тогава да дава оценки и преценки. Да участват стари и опитни даскали в обсъждането и коригирането на учебници е едно, но да ги поставя на водещи позиции в писането - съвсем друго. Защото даскалът мисли основно как да угоди на директора и на проверяващия инспекторат, да изпълнява менящите се великомудри учебни планове, спуснати му от партийно назначените провинциални експерти в министерството и евентуално как да се самоизтъкне малко с участието на двама-трима наказани с акъл и схватливост ученици в олимпиадите. Не го интересува собственото му научно-интелектуално развитие, нито намаляването на морето от простотия заливаща го отдолу под 3те изключения, нито общата култура на масата, още по-малко възпитанието на чалгарските "демократични" поколения появили се и живеещи без разумна социална цел в развитието си. Освен да станат мутреси и мЕлионери. Промени трябват, но не под "вещото" направляване на този псевдоминистър-еднодневка, а такива с участието и мнението на широк кръг интелектуалци и педагогически експерти. Колкото и да е инертна възможната перспектива за промяна, резултатите идват сравнително бързо и са видими отвсякъде. Особено по ТВ и другите електронни медии.