Мисли за идея, в която не матурата да е вход към висшите учебни заведения, а да се въведе отделен тест, който да проверява общата подготовка на кандидатите. Това съобщи просветният министър Тодор Танев, цитиран от Дарик.

Той призна, че е против по-сложните матури. „Но ако Законът за висшето образование, който трябва да бъде реформиран, изисква от матурите да представляват форма на влизане в учебните заведения, то можем да помислим за нещо подобно на изпитите в американските висши учебни заведения примерно по обща подготовка. Един вид да замерват IQ-то на студентите", разясни Танев.

Според него матурите за зрелостниците трябва да са насочени повече към мисленето на учениците. Министърът посочи, че зрелостните изпити тази година няма да бъдат по-сложни, но ще са по-индивидуализирани.

Няма да бъдат по-трудни, а ще бъдат по-адекватни и ще хващат много повече от много по-голям спектър от деца, разбиращи от различни области. Матурата е вид тест и трябва да има елемент на разсъждение как използваш езика, а не дали знаеш някоя много рафинирана дума", посочи Тодор Танев.

Министърът подчерта, че се обмисля и възможност през следващата учебна година към 13-те предмета, между които учениците избират за втората си задължителна матура, да се добавят предмети като музика, за да се улесни изборът на учениците от профилираните учебни заведения.