1,3 млрд. лв. от Европейския съюз (ЕС) и още 4 млрд. лв. по Плана за развитие и програма "Образование" и половината от 15-годишните ученици в България нямат ключови образователни умения. Например - да разберат смисъла на прочетен текст, да разчетат графика или да направят логическа връзка между свързани събития.
Това са заключенията от доклад на Европейската комисия, представен по програма "Заедно в час".
Изводите са, че е нужно засилване на административния капацитет и ефективен граждански контрол върху харченето на публичен ресурс в Министерството на образованието науката (МОН).
Докладът за 2021 г. на ЕК сочи, че на фона на Европа, където данните са за 15% осмокласници със слаби резултати, у нас те са 47.1%. Лицата, напускащи преждевременно системата на образованието и обучението (на възраст 18 - 24 години), в България са 12.2%. При завършилите висше образование (на възраст 2 - 34 години) в страната ни процентът е 33.6.
Завършилите висше образование (на възраст 25 - 34 години) също са 33.5%.
Акцент в доклада се поставя на развиването на дигитални умения в образованието.
Лицата, които притежават поне основни умения в областта на цифровите технологии, възлизат на 29% от населението на възраст 16 - 74 години в сравнение със средно 56% за ЕС. Едва 11% от лицата притежават умения над основните. Сред младежите на възраст 16 - 19 години само половината (52%) имат основни или по-високи общи умения в областта на цифровите технологии. Това е един от най-ниските проценти в ЕС (средно 69%).
България обаче е на първо място в Европа по дял на жените специалисти в областта на информационните и комуникационни технологии с 28% (в сравнение със средния дял за ЕС от 19%).
godoro
на 19.02.2023 в 12:52:30 #8"България обаче е на първо място в Европа по дял на жените специалисти в областта на информационните и комуникационни технологии с 28% (в сравнение със средния дял за ЕС от 19%).",с дипломи да,но........то и затова сме там където сме!..........7 Няма смисъл-"криво дърво се оправя,но крив човек не",което си е наопаки/опакото/няма как да е на лице!
Ачката
на 19.02.2023 в 08:32:32 #7Опаче, ти си тотален иDИот! Ама кръгъл! Същото безгръбначно като онова...Тъпmorron. Дано не ти се наложи да възпитаваш деца! Въобще няма да хабя клавиатурата за теб, безнадеждний!
Опако
на 19.02.2023 в 01:04:13 #6Ха-ха! Ето ги и родителите на децата ид.иоти! Те също са слаборазвити умствено и през съветския фашизъм, който толкова обичат и хвалят, те съставляваха 80% от народа! Радвайте се, бе, малоумници, само 50% от децата са ид.иоти като вас - това си е огромен напредък! Кой хвали САЩ, бе, руски солташаци? Вие сте единствените поми.ари, влачещи си фашиисткия гъ.з тук,, които хвалят чужда страна и то нациионалфашистка кочина! Вие сте единствените, готови да се отткажат от всичко българско, за да удовлетворят кръвожадния нрав на руските националфашистки тарикати, въобразили си, че могат да предложат алтернативен модел за развитие на цивилизования свят, репчейки се на САЩ като циганета! Нищо чудно, че от лумпен пролетариат като вас се раждат толкова олигоф.рени в България!
Ачката
на 18.02.2023 в 18:58:32 #5gdhud
godoro
на 18.02.2023 в 15:36:10 #4А учителските заплати,по"адекватни"от лекарските,не че там не е същата жалост!
Ачката
на 18.02.2023 в 15:35:59 #3Половината осмокласници не разбират текст и нямат логическо мислене ----------------------------- Поне да четат на глас могат ли? Да пишат? Това е резултатът от 33г. анархия, наричана от овцете "демокрация".
Legalen
на 18.02.2023 в 15:35:29 #2Не се притеснявам за тези осмокласничета. Известно е че Бьлгария не се нуждае от «логически мислещи « индивиди. На нас са нужни подрастващи политици, така че имаме такива в изобилие. Освен това тези младоци са запознати перфектно с една друга материя, при която аз имам комплекси за малоценност. Наскоро един такьв талант ме просвети детайлно в сферата на дрогите. Кокаин, опиум и т.н. ! И за там се иска логическо мислене, заяви той.
aleksandar-boyadzhiev
на 18.02.2023 в 13:17:59 #130 години демокрация - уверено създаване на тъпо и лесноманипулируемо стадо.