Пет пълни шестици по Български език и литература и 161 по математика на националното външно оценяване плюс допълнителния модул за седмокласниците отчете Министерство на образованието. Двойките по БЕЛ са 581, а по математика 1 314.
В национално външно оценяване по БЕЛ са участвали 55 012 седмокласници, а по математика 54 844. На изпита по чужд език са се явили 53 646 деца.
От просветното ведомство отчитат тази година по-висока постижимост на резултатите на седмокласниците по БЕЛ и математиката в сравнение с миналата - 53% срещу 51,53% по български език и литература и 53,51% срещу 48,35% при математиката.
За сравнение обаче е спаднала е постижимостта по чужд език. За 2011-та резултатите посочват 59,38% постижимост, а през 2012 г. тя е паднала до 53,34%.
Министерството е сравнило успехите на седмокласниците с резултатите им, когато те са били в четвърти клас. Оказва се, че преди години децата са показали по-високи резултати, отколкото сега, когато са 7-ми клас.
Обясненията за това са спецификата на обучението в прогимназиалния етап, както и възрастовите особености на децата, които влизат в тийнейджърска възраст, изтъкнаха от МОНМ.
Най-високи резултати на националното външно оценяване са показали учениците от София-град, следвани от тези в Смолян, Габрово, Варна и Благоевград. Последни в класацията са децата в Търговище, Добрич и Разград.
Най-високи постижения при националното външно оценяване след седми клас са дали учениците от Софийската математическа гимназия „Паисий Хилендарски”, следва ги Математическата гимназия „Баба Тонка” в Русе, на трето място е математическата гимназия „Д-р Петър Берон” във Варна, следва частно основно училище „Света София” в столицата и на пето място е Природоматематическа гимназия „Академик Никола Обрешков” в Бургас.
Най-слабите резултати са на основно училище „Св. Климент Охридски” в Буковлък, основно училище „Св. Кирил и Методий” в Ръжена, 103-то основно училище „Васил Левски” в София, основно училище „Васил Левски” в Телериг и основно училище „Христо Ботев” в Бургас.
Седмокласниците в Перник масово са участвали в националното външно оценяване по БЕЛ и математика. Най-вероятно заради стреса след земетресението са пренебрегнали изпита по чужд език и по другите предмети, които са били провеждани след труса.
Оказа се, че преразказът не е затруднил учениците и на него те се справили по-добре тази година, отколкото през 2009 г. и 2010 г., отчете зам.-образователният министър Милена Дамянова.
По думите й децата са придобили повече увереност и сигурност да участват в допълнителния модул по математика тази година. Като цяло резултатите са по-високи от миналогодишните, доволна е Дамянова. Тя допълни, че до средата на лятото ще са готови новите учебни планове, при които 60% се залага на придобиването на нови знания и 40% на практически умения.
По отношение на националното външно оценяване по математика тя коментира: „Новите задачи са приети не само като предизвикателство от учениците, но те са се справили с тях.” „Различни са задачите, които са затруднили учениците по БЕЛ, но те са справили и с тези нови предизвикателства”, изтъкна още зам.-министърът, като поясни, че - „Тази година е завишено изискването за пълната шестица”.
Резултатите от матурите вече са публикувани на сайта на образователното министерство.
slonikon
на 12.06.2012 в 05:07:04 #5бая ще се озориш в технологиите без синус и косинус. другите ти идеи са
bbz
на 12.06.2012 в 01:49:58 #4Едно не мога да разбера. Защо в училище толкова наблягат на литературата като някакъв толкова важен предмет. Лично аз мисля, че е напълно безполезен . Особено остарялата бг литература. Вазов там и тем подобни. На който му е интересно като хоби ок няма проблем. Децата трябва да се учат да мислят логически за да има прогрес. Българския със страшните му правила за пунктуация("тази дума не я знаех как се пише надявам се този който е попълвал базата данни на google да си е свършил работата ") горе долу трябва да се знае, но на повечето хора не им трябва. Събират се шепа хора програмисти и лингвисти и съставят софтуер за автоматично проверяване на правописа и така където се чудиш софтуера автоматично ти поправя грешките и накрая пак излиза вярно . Отгоре на всичко българския не се ползва от нито една бяла държава за разлика от английския . Математиката много хубаво развива логическото мислене за съжаление това, което се учи от 9 клас на горе sin cos и тн. би вършило работа на малка шепа хора например на проектанти, инженери, а колко хора стават такива и работят това . Както казва единия от създателите на Sony Акио Морита "Оценките в училище нямат значение за успеха и деловите способности на хората" линк от wikipedia http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BA%D0%B8%D0%BE_%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B0. По важното е да се запали интереса на децата към технологиите или към някоя хуманна наука като медицина и те от там нататък сами да решават какви искат да станат
Sven
на 12.06.2012 в 00:42:14 #31 на всеки 11 000 владее български език !!! И отчитате повишаване на резултатите спрямо предходни години ? И все пак мислите, че е повод за радост и не виждате проблем в това ?
elisaveta22
на 11.06.2012 в 15:53:53 #2Много ясно, че сега резултатите им ще са по-ниски, децата навлизат в пубертета и ги интересуват далеч "по-важни" неща от математика и БЕЛ
aler
на 11.06.2012 в 14:16:05 #1...повлияла зле ... !Дрън-дрън !Експериментите в образованието , които умишлено го затриват, повлияват зле ! И за благодарност , да увеличат още заплатите на учителите !