Основната функция на образователния процес е да създава образовани граждани, но в момента това, което имаме като образование обезобразява българската младеж. Това заяви на пресконференция в БТА председателят на "Възраждане" д-р Костадин Костадинов.
По негови думи настоящата образователна система превръща учениците в "аморфна маса без национално самосъзнание".
Той посочи, че партията не одобрява нито една от обявените мерки на правителството по отношение на началото на учебната година, като например носенето на маски от децата в училище. Според него мерките са абсурдни и необосновани, чиято цел е да унищожат учебния процес.
Костадинов изтъкна и следния парадокс - през 19 век българското училище е родило българската държава, докато в момента същата тази държава убивала българското училище.
По тази причина от "Възраждане" предлагат десет мерки за възстановяване на образованието у нас.
Димитър Пашев - учител и председател на "Възраждане" - Казанлък, посочи, че първата мярка е премахване на делегираните бюджети и финансиране изцяло от държавния бюджет, независимо от броя ученици в училищата. По негови думи принципът, че парите следват ученика е довел до разделение сред учители и родители и борба за всеки ученик в училищата. Паричната стойност на ученика стана по-важна от качеството на образованието в съответното училище, изтъкна той.
Освен това делегираните бюджети са довели до закриването на редица училища в малките населени места.
Останалите мерки, които предлага "Възраждане", са мандатност на управлението на директора; отпадане на атестацията на педагогическите специалисти и професионалното портфолио; избавяне на учителите от огромната бюрократична тежест; пренаписване на учебниците в дух на родолюбие и национална гордост; учениците от начален етап да получават само количествени оценки; основното образование отново да се получава след 8 клас; възстановяване на професионалното и хуманитарното образование; създаване на стратегия и програма за подкрепяне на индивидуалните качества на всеки ученик и подпомагане на ученици с високи постижения; определяне ясно на задачите на общото и висшето образование.
Mithrandir
на 09.09.2020 в 06:45:30 #2Като изключим първата мярка, останалите са много повърхности. Необходимо е да се заложи на политехническото образование и да се въведе дисциплината "Логика". Необходимо е децата да се научат да разсъждават, да откриват причинно-следствените връзки. Необходим е нов подход към изучаването на историята, базиран именно на причинно-следствените връзки в случващите се събития.
bgpluss
на 08.09.2020 в 13:34:05 #1