Една седмица след края на учебната година и началото на лятната ваканция е добре децата да бъдат подканени да разлистят задължителните книги за четене. Добре е също да порешават задачи, които през учебната година са ги затруднили или са им дадени за домашно. Това мнение изрази пред БТА психологът Красимира Костадинова от Националния център по обществено здраве и анализи.

Все пак тя смята, че през лятото децата не трябва да прекарват повече време в училище, но е желателно всеки ден да четат по малко.

По думите на Костадинова въпросът за размера на ваканциите не бил толкова съществен. Без да са се променяли ваканциите в нашата страна, през годините постигнатите от учениците резултати се променяли. Психоложката обаче е на мнение, че удължаването на престоя в училище може да има негативен ефект.

Красимира Костадинова коментира, че колкото по-малки са децата, толкова повече се нуждаели от външна намеса за организация на времето и начините да изпълняват задълженията си като ученици.

Експертът смята, че е допустимо ваканцията да се възприема като време за самоподготовка. Проучването показвало, че България е сред страните с най-кратко учебно време, особено в начална образователна степен. Освен това натоварването трябвало да се съобразява с възрастта на децата. За първолаците се препоръчват 4 учебни часа по 30 минути дневно. Тази продължителност трябвало да нараства постепенно до края на началната училищна възраст. Продължителността на работа трябвало да е най-много 1 час и 30 минути и да бъде последвана от почивка.