Служебният министър на образованието професор Николай Денков си поставя 4 основни приоритета: подготовка на държавните зрелостни изпити, както и външното оценяване, подготовка на актуализирана стратегия за научните изследвания, актуализиран Закон за развитие на академичния състав и оперативната програма "Наука и образование за интелигентен растеж".

Министърът представи екипа, с който ще реализира тези приоритети. Мария Гайдарова е заместник-министър на образованието с ресор училищно и предучилищно образование. Иван Димов ще осигури приемствеността, Ваня Стойнева ще контролира евросредствата по оперативната програма. Иван Модев е началник на кабинета на министъра на образованието.

Професор Денков изтъкна, че оперативната програма е най-важният инструмент за укрепване на образователния сектор. Тя не върви, както очакваме ние и обществото, посочи служебният министър.

Едва 39 млн. лв или 2,8% са разплащанията по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж" за момента, като са сключени само 116 договора в началото на третата година от програмния период. Те са на стойност 324 млн. лв., което е 24% от бюджета.

Според Денков трябва да се ускори договарянето. Очакваме одитен доклад от ЕК, за да се види къде не върви програмата, стана ясно от думите на министъра.

От МОН увериха, че няма да има промени в ДЗИ-тата и външното оценяване. Целта е системата да е спокойна. Министър Денков увери, че ще се променят наредбите, така че да се решат образователните проблеми като с т.нар. хореографски училища.

Предстои промяна на наредбата и за проблемите деца. Припомняме, цял клас в столично училище пропищя от дете с проблеми в поведението, като дори родителите излязоха на протест.

Като успех на предишния екип в министерството настоящият определя новата дирекция за професионалното образование и старта на учебната година. Проблемите, по думите на Денков, са в оперативната програма, като част от тези проблеми са били предсказуеми.

Виждаме проблеми, проблемите са преодолими, оптимист е обаче професор Денков. Предишното ръководство е забавило актуализирането на подзаконовите актове в образователния сектор. В кратки срокове МОН трябва да се справи със забавянията. Ведомството обещава максимална откритост. 3 държавни образователни стандарти не са приети, като ще се работи в тази посока. Те се отнасят до заплащането на учителите. МОН иска да види доколко те са съгласувани със социалните партньори.

До седмица ще има яснота как ще се подходи към тях.