От министерството на образованието и науката (МОН) ще насочат усилията си към социалната интеграция и наваксването на евентуалните образователни пропуски при децата и младежите, които учиха онлайн. Пред БНР психологът и програмен директор на Националната асоциация на ресурсните учители Мариана Банчева поясни, че учителите наблюдават липса на мотивация за учене при децата.

"Наблюдават се загубени рефлекси, навици. Нарушен е целият ритъм на учене, който беше характерен за училище", обясни Банчева. 

МЗ решава в понеделник за онлайн обучение на учениците в София

МЗ решава в понеделник за онлайн обучение на учениците в София

Столицата вече влиза в условията по заповедта на здравния министър

Тя призна, че не е лесно да се определи колко са сериозни образователните пропуски за всички ученици по принцип.

"Тук анализът би трябвало да се остави на самите училищни колективи, тъй като учителите по места най-добре познават каква е ситуацията с техните ученици, като дори в рамките на едно училище може да се окаже, че има изключително голяма динамика в начина, по който се представят децата и начина, по който им се е отразило обучението в електронна среда", каза Банчева.

Мнението й е, че не може да се говори общо, защото учениците в различните възрасти имат различни потребности. Препоръчва да се види каква е ситуацията в конкретните училища.