Водородният електрически транспорт може да има ускорено развитие при силна институционална подкрепа, заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков. Днес той участва в кръгла маса, организирана от Българската асоциация по водород, горивни клетки и съхранение на енергия. Министерството на транспорта и съобщенията беше домакин на събитието, което е част от програмата по повод Дните на водородната електромобилност.

"Силно подкрепяме развитието на алтернативи за мобилност и се радвам, че даваме платформа на екологични технологични решения", обяви при откриването на събитието зам.-министър.

България използва 5% от водорода, произвеждан в Европа, но преди всичко в химическата индустрия. Има пилотни проекти за превозни средства за градския транспорт и сметосъбирането, както и за създаване на Център за върхови постижения, заяви ръководителят на асоциацията проф. Дария Владикова.

По нейни думи амбицията е да се създаде водородна жп долина по маршрута Септември - Добринище.

Участващите страни се съгласиха за необходимостта от актуализиране на нормативната уредба за водородната електромобилност. В кръглата маса се включиха представители на Министерството на иновациите и растежа, Енергийния системен оператор, браншови организации и бизнеса.

По данни на асоциацията по водород в Европа има 2000 автомобила и 500 автобуса, които се захранват с водород. Направени са и над 50 поръчки за влакове. Към 2030 г. се очаква силно нарастване на водородните превозни средства, като по пътищата ще се движат 1,2 млн. леки коли от този тип.

ЕК помага за развитието на водородните ни технологии

ЕК помага за развитието на водородните ни технологии

Увеличава се българското участие в проектите на предприятието "Чист водород" към ЕК