Наскоро открита картина на известния италиански художник Караваджо от 17 век ще бъде изложена в музея Прадо в Мадрид, предават от BBC.
Произведението Ecce Homo показва римския губернатор Понтийски Пилат, който представя Христос на хората. Това е една от само около 60 известни творби на италианския майстор. Картината е била изтеглена от продажба по нареждане на испанското правителство през 2021 г., часове преди да бъде продадена на търг за начална цена от 1500 евро.
Три години след тази решителна намеса, творбата е изложена за първи път, след като е бил потвърден истинският ѝ статут. По-рано този месец от галерията Прадо заявиха, че картината е "без съмнение шедьовър на Караваджо", като я наричат "едно от най-големите открития в историята на изкуството."
Смята се, че Ecce Homo е принадлежала към частната колекция на испанския крал Филип IV, преди да бъде изложена в апартаментите на неговия син Чарлз II. Тя се появява отново в Мадрид през април 2021 г., когато е била описана като творба на друг художник, принадлежал към кръга на испанския художник от 17 век Хосе де Рибера. След като експерти от галерия Прадо изразили своите подозрения относно истинското авторство на картината, испанското министерство на културата се е намесило, за да блокира продажбата ѝ.
Картината ще бъде изложена до октомври в специална еднократна изложба след споразумение с новия ѝ собственик. За него се смята, че е британски гражданин, живеещ в Испания. След това платното ще бъде преместено в постоянната колекция на галерията за още четири месеца.
Според съобщения в испанските медии картината е сменила собственика си след продажба на стойност от 36 милиона евро. Хорхе Кол, ръководител на лондонската художествена галерия Colnaghi, която се заела с продажбата, заяви пред испанския вестник El País, че картината ще остане в публични колекции назаем, вместо да се озове в дома на собственика.
Припомняме, художникът Микеланджело да Караваджо е починал през 1610 г. на 38-годишна възраст. Той е известен с драматичното си използване на светлина и сянка, с цел внасяне на дълбок психологически реализъм в сцени на насилие, които обикновено изобразява. Историците по изкуствата определят работата му като началото на модерната живопис.