Във Ванкувър, Канада, самолет с изцяло електрическо захранване извърши "първи в света" за авиационната индустрия търговски полет, съобщава БиБиСи.

Краткият тестов полет на Harbour Air и magniX е с шест местен самолет, снабден с електродвигател. Компаниите заявиха, че това е първа стъпка към изграждането на "първия изцяло електрически търговски флот в света".

Стремежът към електричество може да помогне за намаляване на въглеродните емисии във високо замърсяващия авиационен сектор. "Този исторически полет означава началото на третата ера в авиацията - електрическата епоха", се казва в изявление на Harbour Air и magniX.

Полетът включваше шест местен пътнически DHC-2 de Havilland Beaver със задвижваща система magni500 с мощност 750 конски сили (560 kW).

Стартирала на авио изложение в Париж в началото на тази година, австралийската компания magniX заяви, че нейната задвижваща система има за цел да осигури "чист и ефективен начин за захранване на самолети".

Канадският оператор на хидроплани Harbor Air се надява да електрифицира целия си флот до 2022 г., при условие че получи одобрения за безопасност от институциите.

Преминаването към електрически двигатели се разглежда като един от начините за намаляване на емисиите на парникови газове в авиационния сектор.

Все пак остава предизвикателство, електрическите самолети да могат да изминават дълги разстояния.

Самолет като този във Ванкувър, може да лети само на около 160 км с литиева батерия, съобщава АФП.

Електродвигателите, генераторите, разпределението на електроенергията и управлението бързо се развиват, но технологията на батериите не.

"Диапазонът на полета още не е такъв, какъвто бихме искали да бъде, но е достатъчно, за да започнем революция", коментира изпълнителният директор на magniX Рой Ганзарски.